איזה ביזיון

כשאני מנסה לפענח את התחושה שלי נוכח הארועים הלילה בלב ים, עולה ומציפה אותי תחושה אחת: בושה.

אני כנראה מתבייש במקום אלה שתכננו את הפיאסקו הזה.

לפני יום יומיים, כשיציאת המשט התעכבה מסיבות טכניות, השליתי עצמי שהנה יש מי שחושב ועובד בזמן שאני ישן, ודואג שהמשט לא ייצא לעזה – בלי שתיפול ארצה שערה משערות ראשו של מישהו.

עד שהתעוררנו אל הבוקר המטורף הזה.

למה לעזאזל היה צריך לעלות על כלי השיט ולהתנגש חזיתית עם הפעילים?

אומרים שלא היה לנו מודיעין על התנהגותם האלימה של אותם פעילים. שטויות במיץ עגבניות. המצב הזה היה מסוכן מטבע ברייתו ונפיץ עד העצם.

אבל יותר חמור: אומרים לנו הגאונים שיושבים שם למעלה, שהיתה זו פרובוקציה מתוכננת שנועדה למשוך תקשורת ולחצים. ובכן, כך מתנהלים אל מול פרובוקציה? משחקים לידי הפרובוקטורים?

אדרבא, שיסבירו לנו הגאונים מה רע היה בהודעה – מראש – לפעילים, שהספינות שלהם יוכלו להגיע עד לנקודה מסויימת, ואם הם ינסו להמשיך משם הלאה לכיוון עזה – תאלץ ישראל להשבית את מדחפי הספינות ולהותירן לצוף בלב ים כגיגיות על פני המים.

וההודעה הזו היתה צריכה להמשיך ולהבהיר מבעוד מועד לאותם פעילים, שאם, לאחר שמדחפי הספינות יושבתו, הם ירצו בכל זאת להיגרר לאחד מנמלי ישראל – יהיה עליהם לשלם למדינת ישראל שכר גרירה ראוי, וכן לשלשל לכיס המדינה דמי עגינה ברציפי הנמל על פי התעריף המקובל.

מה רע בצעד הכל כך פשוט הזה אל מול מה ששר הביטחון עצמו הגדיר כפרובוקציה?

אם אהוד ברק, מפרק השעונים הממולח, לא ימציא מיד הסבר משכנע מדוע לא נהג בצעד הכל כך פשוט הזה יהיה עליו לשחרר את הציבור מגאוניותו.

כי מעולם לא היתה הקומה השלושים ואחת של מגדלי אקירוב כל כך רחוקה מכדור הארץ וכל כך קרובה אל הירח.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 31/05/2010 at 21:35

    צודק, צודק, צודק,

    בו נתערב שלא יעשו כלום בפוליטיקה הישראלית?

  • יאיר דקל  On 31/05/2010 at 21:35

    יוסי, אני מסכים.
    אגיב למשפט "השליתי עצמי שהנה יש מי שחושב ועובד בזמן שאני ישן".
    לפני שנה ויותר כתבתי פוסט על שר הבטחון "אולי הוא גאון, אבל לא חכם".
    הדוגמאות שהבאתי, התיישנו. דעתי – לא.
    קצת מוקדם לקבוע, אבל אני חושש שהמבצע הזה עלול לגרום לנו אסון.

  • רני  On 31/05/2010 at 21:37

    אתה צודק במאה אחוז. השווה אנגלים ואוניות מעפילים לבזיון הזה. אבל לא כל כך פשוט להוריד מדחף. מצד שני יש כל כך הרבה דרכים לעצור אונה – לא פיזית זה קשה אבל לגרום לה לעצור יש. זה ודובאי מתחיל להיות כאן מסוכן הטמטום הרשלנות חוסר האחריות מפחיד.

  • Yulie Cohen  On 31/05/2010 at 22:18

    תודה יוסי על הרשימה הזו. פשוט תודה.

  • עומר  On 31/05/2010 at 22:56

    להוריד מדחף של אוניה גדולה בזמן שהיא מפליגה זה ממש לא סביר ואפילו מסוכן מאוד. בכלל, כל העצות שאנו שומעים מפי אנשים שבאמת אין להם שום מושג זה ממש מגוחך. גם ממך יוסי, גם ממך!

    • יוסי דר  On 31/05/2010 at 23:03

      לעומר,
      לא מדובר בלהוריד מדחף, ולא ברורה הסכנה.
      קורה לא פעם שמדחפים נתקעים עקב הסתבכות ברשתות או חבלים שנמצאים במים.

    • בים  On 01/06/2010 at 07:39

      עומר, גדי סוקניק לוחם שייטת לשעבר טוען בתוקף שמתאמנים על תרחיש של לסבך חבל במדחף אוניה

  • bognabartosz  On 31/05/2010 at 23:23

    מודאג מהפאשיזם שמרים ראש

    בלי נאמנות אין אזרחות
    החוק לאיסור ציון הנכבה
    שייח' ג'ראח
    אם תרצו
    בן דרור ימיני
    ועד מתיישבי השומרון שמברך את צה"ל על פעולה כושלת ומכשילה
    אזרחים שמגבים את הממשלה על הפעלת צבא כנגד אנשים שלא ברור אם הם נמצאים בקטגוריה של חוליית מחבלים בדרכה לפיגוע

  • nina ramon  On 01/06/2010 at 08:53

    יוסי, על אהוד ברק יהיה לשחרר את הציבור מגאוניותו???
    לא מתאים לך…(-:
    ממתי אנשים כאלה של "אני ואפסי עוד" לוקחים אחריות במדינה שלנו ומתפטרים?
    ויותר מכך – ממתי פשלות טרגיות כאלה מנעו מאנשים כאלה להיבחר שוב???
    באיזו מדינה נורמלית יש קאמבק של פוליטיקאים שפישלו בעבר? רק כאן.
    כבר כתבתי על זה בעבר, שצריך עם בוגר. אבל כנראה שזה לא יקרה.
    והאמנם נתניהו לא אשם באסון הזה? עם המדיניות ההרסנית שלו?

    • יוסי דר  On 01/06/2010 at 09:24

      נינה,
      אין לי שום דבר טוב להגיד על המדיניות של נתניהו.
      אבל המדובר כאן בעניין נקודתי שהאחריות על תוצאותיו מונחת – כולה – על כתפיו של אהוד ברק.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 01/06/2010 at 10:57

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1171567.html

  • דרור בל"ד  On 01/06/2010 at 17:26

    מדוע מתייחס הכותב לכל פשעי המלחמה הנלווים של הציונים ולא לפשע עצמו – המצור על עזה?
    היום כותב צבי בן דור בקדמה מאמר המנסה לענות על שאלה זו.
    http://kedma.co.il/index.php?id=2896&t=pages

    מטרת המשט, כפי שציינה חנין זועבי, לא הייתה להעביר כמון וכוסברה לעזה הנצורה. מטרת המשט הייתה לגרום לכל אדם בכל העולם כולו לדעת ולדבר על המצור ועל סיבותיו, כמו גם הצבעה על האשמים במצור זה. והאשמים, פרט לאשם הראשי אהוד ברק (וקודמו אריאל שרון, בסיועו של גדול הלוחמים בטרור W בוש) הם כל מסיחי הדעת למיניהם, ובראשם האקדמיה והתקשורת.

    על הבזיון האמיתי – תמיכה באידאולוגיה הציונית – ועל הבושה שהיית אמור לחוש לו היית אדם מוסרי כדאי לקרוא במאמרה של אורלי נוי – "לחיי הספינות שבדרך"
    http://kedma.co.il/index.php?id=2892#246793

    קיצור כל תגובותיי בעניין המשט תומצת למשפט אחד, לאחר שקראתי את הידיעה הבאה:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1171596.html

    על הלגיטימיות של המשטר הציוני יהיה אפשר לדון ביום שח"הכ זועבי תתמנה לשר הבטחון ושפושע המלחמה אהוד ברק ייעצר בחשד לקשירת קשר לפשע ולהחזקת נשק. עד אז הדיון עצמו אינו לגיטימי ומי שלוקח בו חלק הינו שותף מלא לפשעי הציונים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: