כששלי אלקיים וטמטום הלב נפגשו לראשונה

צריך להתפלל שהחמאס לא יקשיח את לבו כלפי גלעד שליט.

כי גלעד שליט אינו רק חייל בשרות האוייב הציוני. הוא גם גנב. גנב ספרותי.

והוא בביזנס הזה של הגניבה לא מהיום אלא מכתה ה'. מגיל אחת עשרה.

כלומר, זה כמובן לא ממש גלעד שליט הנמק בבור אפל של החמאס, אלא העמותה שהוקמה להצילו ופירסמה את ספרו במטרה לממן חלק מההוצאות.

ועכשיו באה המשוררת וחוקרת הקבלה, שלי אלקיים, וטוענת לזכויות יוצרים ולתמלוגים על ספרו של גלעד שליט, שכן המדובר לטענתה בגניבה ספרותית מהפואמה שלה.

במאמר מוסגר חשוב להדגיש, שעל פי החוק אין זכויות יוצרים על רעיון ספרותי שנלקח מיצירה אחת ונעשה בו שימוש ביצירה אחרת. זכויות היוצרים הן על האופן שבו הרעיון מבוטא – כלומר על המלל.

ואגב, הרעיון כשלעצמו של מפגש בין שתי חיות – לא ממש נרקח במוחה הקודח של שלי אלקיים. קדמו לה כמה אנשים לא נחשבים כמו הנביא ישעיהו ועוד איזה פרחח בשם ז'אן דה לה פונטיין שמשלי החיות שלו נחשבים לנכסי צאן ברזל של הספרות הצרפתית.

אבל על דבר אחד קשה להתווכח עם הגברת שלי אלקיים: הגברת המאד נכבדה הזאת טוענת, במלוא הרצינות, ש"אני דואגת לילד הזה שנקרא גלעד שליט קצת יותר מהאמא שלו אביבה". שלי אלקיים מסבירה שכאשר גלעד יחזור הוא ייאלץ להסתגר בצימר שלו במצפה הילה מרוב בושה בשל הגניבה הספרותית הזו.

לא התבלבתי: שלי אלקיים לא אמרה שגלעד שליט ייאלץ להסתגר בבית. היא אמרה שהוא ייאלץ להסתגר בצימר (האם יש להם בכלל צימר?)

האם במקרה אמרה הגב' אלקיים צימר ולא בית? מצטער, אבל האוזן שלי מסרבת לעכל מקריות שכזו – מה עוד ששלי אלקיים איזכרה את אותו צימר לפחות שלוש פעמים במשפט אחד למען לא יוותר ולו אדם אחד ששמעו של הצימר לא חדר לתודעתו.

כי "צימר", אתם יודעים, הוא סמל מובהק של חמדנות שאינה יודעת שובע.

וגלעד שליט, דעו לכם, הוא איש של צימר.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • irity  On 06/05/2010 at 10:46

    גם אני קיבלתי אימייל משלי אלקיים, כמו בלוגרים אחרים, ולדעתי אתה מסלף את דבריה בצורה לא הוגנת. היא לא טענה שגלעד שליט גנב את יצירתה, אלא שהעמותה שהוקמה לעסקנות סביב מצבו, היא שעשתה זאת. לגבי גניבה ספרותית, יש כלים, יש מומחים, אני מבינה שזה עבר חוות דעת משפטית לטובתה, לפי הכתוב במכתבה.

    כתבתי שבוע לאחר ששליט נחטף, שהוריו יקבלו עמותות במקום ילד, כמקובל. העמותות האלה הן בור שחיתות ושומן, כפי שהיה במקרה רון ארד כך שלא מן הנמנע שהעמותה הזו גם "ניכסה" ו"שיפצה" איזה סיפור, העיקר שיהיה יחסי ציבור וכסף.

    מציעה שתבדוק לפני שאתה משתלח בה. ברור שלא קל לה להעלות את טרוניתה באוירה הטעונה הזו. אבל זה כל הענין, לא ?

    • יוסי דר  On 06/05/2010 at 11:10

      איריתי,

      השאלה אם זה הזמן המתאים לכל העניין.

      לעניין העמותה, את מייחסת לה, אפריורי, מניעים לא כשרים – אני לא ממש שותף לדעתך בעניין הזה.

      בכל אופן, עובדה היא שבספר צויין שהוא נכתב בהשראת הספר של שלי אלקיים – כך שמן הבחינה המוסרית לפחות הם בסדר גמור.

      שלי אלקיים מצטיירת כאן כאשה לא ממש חכמה כאשר היא אומרת שהספר מממן להוריו של גלעד שליט נסיעות לחו"ל, אבל גם לה יש הוצאות: לדבריה עליה לספק לילד שלה כל בוקר סנדוויץ' עם פרי.

      אבל מה שהדליק אותי זה הקטע של הצימר. בהקשר זה אין להתעלם מהרקע של שלי אלקיים ומפעילותה הציבורית בקטע המזרחי וכו' (והיא אמרה "צימר" לא פעם אחת, אלא שוב ושוב כדי שלא ישאר איש שלא ישמע).

      בקיצור, שלי אלקיים מתגלה כאן כדמות מכוערת בעיקר בגלל האיך ולא דווקא בגלל המה.

  • יובל א  On 06/05/2010 at 13:48

    תגובתך לא ברורה לךי. העודה היא שהעמותה הוציאה ספר שמפרנס אותה – את העמותה – יפה, שככל הנעטן הוא גנוב. לגבי סגנון התלונה – אולי. אבל זה בטל לעות כוחניות היוהרה של מי שנוטלים משל זולתם 0ושוב – לא ילד בן 11, אלא מי שמוציא הספר ומוכר מין הסתם אלפי עותקים. ישמש הכסף למה שישמש).

    • יוסי דר  On 06/05/2010 at 14:16

      ליובל,
      טענתי כלפי שלי אלקיים היא על העיתוי ועל האיך יותר מאשר על המה.
      אשה שאומרת ברדיו "אני דואגת לילד הזה שנקרא גלעד שליט קצת יותר מהאמא שלו אביבה" – היא בעלת נפש מכוערת.
      וזה על קצה המזלג.

  • ווינסטון כחול  On 06/05/2010 at 13:56

    http://www.mysay.co.il/articles/ShowArticle.aspx?articlePI=aaadik
    ואין כאן סילוף עיתונאי או "דברי הוצאו מהקשרם" כי היא כתבה את זה והיא חתומה על זה.

  • יאיר  On 06/05/2010 at 14:23

    כל אדם שעיניו בראשו מבין שהגברת אלקיים צודקת בטענתה.
    לדבריה התמלוגים מהספר סייעו בעבר לפרנסתה, ומאז יצאה גירסת הפלגיאט של המטה לשחרור שליט, ספרה שזכה למכירות גבוהות ותורגם לשפות אחרות, פשוט נעלם, והקונים מופנים לספרו. זה פשוט עוול. אין מילה אחרת.

    אף אחד איננו מאשים את הילד בן האחת עשרה גלעד שליט, שהעתיק למחברתו סיפור שלמד, בשינויים קלים. מיותר אפילו להגיד את זה.
    הטענה היא על הגורמים שאיפשרו הדפסתו והפצתו.

    אבוי למדינה שבה בשם פרות לאומיות קדושות, מותר לעשוק ולהפקיע פרי עמלו ויצירתו של אדם פרטי.

    התוקפנות כלפיה בראיון אתמול בערוץ 2, ובתכנית 'שי ודרור', הם בושה לתקשורת בישראל.

    אין לכך שום קשר למשפטים מטופשים אלו ואחרים שהנ"ל פלטה. אין ספק שהיא איננה מיטיבה להתבטא. אך ההתמקדות בכך היא הסטת הדיון.

  • יאיר דקל  On 06/05/2010 at 15:32

    במקרה שמעתי את שאלי אלקיים מתראיינת בגלי צה"ל בתוכנית עושים צהרייםע עם יעל דן.
    שעמתי אשה היסטרית, צווחת ולא נותנת לאף אחד אחד לדבר.
    היא השמיעה את דבריה המבישים.
    יש עוד מישהו שמצדיק אותה? נורא.

  • יאיר דקל  On 06/05/2010 at 15:35

    מצטער על שגיאות הכתיב בתגובתי. נחפזתי ולא תיקנתי.

  • אורי  On 06/05/2010 at 17:16

    אינני יודע אם מדובר בגניבה ספרותית או לא – בשביל זה יש לאקו"ם, הגוף המקצועי הרלוונטי, את הכלים להכריע. נכון הוא שסגנונה הוא מתחת לכל ביקורת. אבל בתוכן, בהנחה שהיא צודקת בטרוניותה המהותית, היא צודקת גם כן. אם הייתה כאן גניבה ספרותית אזי זכותה המלאה להתקומם על כך ולדרוש את תיקון העוול, ולאיש אין זכות מוסרית לבקר אותה על כך. על האופן בו היא עושה זאת – בהחלט.

  • דרור בל"ד  On 06/05/2010 at 18:09

    איפה הקישור לדברים שאמרה שלי אלקיים? איפה נאמר "צימר" פעם ופעמיים ושלוש? מאמר אחראי נצרך בראש ובראשונה לקישור.

    הנה קישור למכתבה של שלי אלקיים ב"קדמה". שם לא מוזכר המונח "צימר". שם מוסברת ומנומקת תביעתה של שלי אלקיים. שם גם תמצא תגובות הוגנות יותר מההתקפה חסרת הרסן על המושג "צימר".
    "מכתב גלוי לבלפור חקק להסתייגות סופרים מפלגיאט שליט ומשפחתו" – שלי אלקיים.
    http://www.kedma.co.il/index.php?id=2548&t=pages

    ולעניין הדאגה לגלעד. גם אני טענתי, אם כי לא ברדיו, אלא במכתבים ובתגובות רבות בעיתונים, כי גם אני דואג לילד הזה שנקרא גלעד שליט קצת יותר מהאמא שלו אביבה. אמנם לא בצורה בוטה כל כך, אך בפירוש הצעתי להם להפוך את מאבקם למאבק פוליטי, ולמנוע גיוס מהאחות הדס. היום כבר ידוע לכל בר דעת כי גלעד שליט הוא כן עסקת נדל"ן, וכי האשמים הבלעדיים בהמשך החזקתו בשבי החמאס הם אולמרט ונתניהו. היום גם ידוע כי האינטרסים להמשך אחזקתו שם הם פוליטיים.

    אך אלה, בסיוע נועם שליט, ממשיכים לחסום את המזון לעזה ולחוקק חוקים (ע"ש גלעד שליט – לא קצת מוקדם מדי?) להשוואת תנאי המאסר של מתנגדי החמאס לתנאי אחזקתו.

    פי רוח פי דם נפדיכ יא גלעד

  • galithatan  On 06/05/2010 at 19:03

    קודם כל, ומחוץ לדיון העקרוני, אלקיים דיברה על צימר מכיוון שמשפחת שליט מפעילה עסק של צימרים (באחד הסרטים שנעשו על המשפחה ראו את אביבה מכינה את ארוחת הבוקר לאורחי הצימרים שלה).

    שנית, אם היא באמת דיברה כל כך הרבה על צימרים, היא צריכה ממש להתבייש.

    ושלישית, יש דרך לעשות דברים, והיא כנראה לא ראתה אותה, אבל בעניין העקרוני אני יכולה להסכים איתה – מדוע העמותה מיהרה להוציא ספר "שכתב גלעד שליט"? מה בדיוק התועלת עבור העמותה? עוד דרך להזכיר לנו שהוא נמצא שם בשבי? כאילו שאפשר בכלל לשכוח.

  • י.ג.  On 06/05/2010 at 19:40


    היא כן אמרה טיסות, היא כן חושבת שהיא דואגת לגלעד יותר מאביבה, היא כן הזכירה "צימר" שלוש פעמים.
    גם אם אלקיים צודקת (ואל זה יחליטו כנראה באקו"ם), היא אפשר להגיד שהיא חכמה גדולה. אחרי התבטאויות אומללות שכאלו לא בא לי לקרוא את שיריה או סיפוריה.

  • יוסי דר  On 06/05/2010 at 19:45

    לדרור ולגלית,
    אני רואה ש-י.ג.כבר הביא קישור (בתגובה מעלי).
    ה"צימר" נמצא לקראת הסוף – החל מהדקה החמישית (בפעם הראשונה הוא מובלע בחילופי הדברים ובהמשך נאמר במפורש).

    ככל שאני שומע שוב את ה"צימר" הזה אני מתחזק בדעתי ששלי אלקיים היא אשה בעלת נפש מכוערת.

  • י.ג.  On 06/05/2010 at 19:57

    אגב, בראיון שנתנה לגלי צהל היא אמרה שמשפחת שליט "השריצה שרצים". פשוט מעוררת גועל.

  • מוקי  On 06/05/2010 at 21:16

    האדם הוא יצור מופלא – הוא יכול להיות גס, צווחני, היסטרי וצודק באותו הזמן ממש.

  • דרור בל"ד  On 06/05/2010 at 23:26

    תודה לי.ג. , עכשיו אפשר להתחיל לנהל דיון ענייני.

    שלושה היבטים עיקריים העלה יוסי דר ברשימתו: ההיבט המשפטי בדבר זכויות היוצרים במקרה הנדון, השאלה הספרותית האם אכן הופרו זכויות היוצרים, וההקשר המעמדי בו מצוייה שלי אלקיים – "בהקשר זה אין להתעלם מהרקע של שלי אלקיים ומפעילותה הציבורית בקטע המזרחי וכו' (והיא אמרה "צימר" לא פעם אחת, אלא שוב ושוב כדי שלא ישאר איש שלא ישמע)".

    אך הנושא המרכזי אשר הקוראים היו אמורים להדרש אליו הוא התייחסותה של התקשורת ובעקבותיה של השיח הציבורי כולו לאדם אשר מעז לצאת ולתבוע את זכויותיו מקבוצה כלשהי של אנשים אשר איריס יער אדלבאום ציינה את מניעיהם ואשר מקובעת בקונצנזוס הציוני הרדוד והשטחי ביותר כמייצגת הבלעדית של הכמיהה: "גלעד שליט מחכים לך בבית".

    לגבי ההיבט המשפטי, בוודאי תסכימו עימי כי כל אדם, יהא פושע מתועב ככל שיהיה, זכאי לזכויותיו ע"פ חוק ללא קשר למילוי או אי מילוי חובותיו. ע"פ הכתוב באתר הרדיו של הזרוע הצבאית של התנועה הציונית, "לבחינת ההיבט המשפטי התארח מומחה לזכויות יוצרים עורך-הדין גלעד קורינאלדי". איני משפטן אך יש לי ידע ספרותי כלשהו, ידע המספיק כדי להבחין, ע"פ דבריו ב"ראיון" עם יעל דן, כי אותו עו"ד קרוב יותר לדרגת בהמה מאשר לדרגת חובב ספרות. התמיהה אותי העובדה כי דווקא הוא אמור להדרש להיבטים הספרותיים של הסוגייה.

    לגבי ההיבט האתי, אדם האמון עלי כבר סמכא בספרות, סמי שלום שטרית, קובע בנחרצות, וזאת כששני הספרים מונחים לפניו, כי "לגבי זכויות יוצרים, אני מכיר את הספר של שלי והמקרה פה הוא קלאסי".

    אך לא על היבטים אלו נכתבה הרשימה ובעקבותיה תגובתי, אלא על ה'עליהום' בו נקטה התקשורת הציונית-אשכנזית מול מי שהעז לתבוע את משפ' שליט. עו"ד גלעד קורינאלדי קובע כי "מעבר למרחב המשפטי, יש גם מרחב ציבורי ורגישות ציבורית. ובמיוחד שידוע שהכנסות הספר קודש לשחרורו של גלעד", יוסי דר, גם הוא עו"ד, מציין באירוניה כי "גלעד שליט אינו רק חייל בשרות האוייב הציוני. הוא גם גנב. גנב ספרותי. והוא בביזנס הזה של הגניבה לא מהיום אלא מכתה ה'. מגיל אחת עשרה".

    אח"כ באים ההסברים, אך גם הם מסתמכים על ההנחה כי העמותה שהוקמה כדי להצילו ופירסמה את ספרו במטרה לממן חלק מההוצאות היא אכן כזו, וכי התובעת משוייכת למאבק המזרחי (מה שכונה "הקטע המזרחי וכו'"). על התקשורת ש"כל מטרתה להעביר לצורכיה רצף של קטעים קצרים הגורמים לטלטלה רגשית כלשהי תוך הפיכת כל אחד מהם למעין סיפור דרמטי, שבו מוצג המאבק החד ממדי בין הגורמים באורח שטחי" (קאלה לאסן – ארגון אד בסטרס הקנדי) דובר ונחקר כבר רבות ואין טעם להוסיף. הראיונות של שי ודרור ושל יעל דן הם דוגמאות מובהקות לכך. על עו"ד ועל שופטים ציונים כתב מאיר מאמר מצויין: "מי משליך נעליים בבית המשפט"?
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3841022,00.html

    • יוסי דר  On 06/05/2010 at 23:58

      דרור,
      אין לי אלא לחזור על מה שאמרתי בפוסט והוא שעל פי החוק – רעיונות כשלעצמם אינם מוגנים בזכויות יוצרים, וכי מה שמוגן הוא האופן שבו הם בוטאו – כלומר הטקסט.
      מכל ההתבטאויות בתקשורת נדמה לי כי מה שמקומם את שלי אלקיים הוא העתקת הרעיון (יעל דן טוענת כלפיה מפורשות שהמלל בשני הספרים שונה זה מזה).
      דומה הדבר להעתקת מתכון לבישול. נניח שישנו שף שהמציא מתכון מסויים והוא משתמש בניסוח מסויים כדי לפרסם את המתכון, ובעקבותיו בא אדם שמעתיק ומפרסם, בניסוח אחר, את הפרטים הטכניים של המתכון (מצרכים, כמויות וכו') – או אז אין בכך פלגיאט במובן המשפטי.
      הכעס של שלי אלקיים מובן, אבל אם הוא מכוון כלפי העתקת הרעיון כשלעצמו – אין לה קייס משפטי של ממש.

      • דרור בל"ד  On 07/05/2010 at 02:51

        אין זה מענייני אם יש קייס או אין קייס. ייתכן מאד כי אתה צודק, אינני מבין בעניינים אלו, ואישית, איני מצפה למשפט צדק ממערכת המשפט הישראלית בשום נושא, בין אם יש ובין אם אין קייס.

        אני התייחסתי להתגייסות של התקשורת כאשר מישהו מעז לצאת נגד קונצנזוס כלשהו. כמו כן התייחסתי להערתך כי הוזכר אותו צימר בהקשר למאבקה המזרחי של התובעת, ובמרומז להתייחסותך למאבק המזרחי כ'תירוץ' או 'עילה' לכינוייה 'דמות מכוערת'.

        אפשר להסכים או לא להסכים עם טענותיה, אפשר גם לצאת נגד ה'איך', ולא נגד ה'מה', אך הצורה בה היצגת אותה – כתובעת קפיטליסטית סטייל אמריקה הרוצה לגזול את כספי המאבק להחזרתו של גלעד שליט תוך שימוש במאבק המזרחי – עושה עוול הן לשלי אלקיים, הן לדיון על המאבק המזרחי. בנוסף, כפי שציין יאיר, היא מסיטה את הדיון מהנושא העיקרי – התקשורת המגוייסת, אשר משום מה בחרת גם אתה להתגייס לשורותיה.

  • קורא שלך  On 07/05/2010 at 03:30

    מר דר, אני תמה על כך שאתה מנהל דיון עם המשתלח הסדרתי והפנאט הפוליטי המכונה 'דרור מבל"ד'. אידיוט מתלהם שכזה ראוי להתעלמות, והתעלמות בלבד.

  • יוסי דר  On 07/05/2010 at 07:15

    דרור,
    לשלי אלקיים אכן נפש מכוערת, וההתבטאויות השונות שלה – כולל גיוס אג'נדה מתחום אחר למאבקה (זו דעתי) – מדברות בעד עצמן.
    ושאלה אליך:
    באחת התגובות למעלה ביקשת קישור לצימר – משמע ייחסת משמעות כלשהי לאמירה הזו של שלי אלקיים.
    קיבלת קישור כמבוקש.
    ובכן, מהי עמדתך אתה ביחס להתבטאות הזו של שלי אלקיים?

    ולקורא שלי,
    אני מודע להתבטאויותיו של דרור, אבל כל עוד הוא מנהל כאן דיון פחות או יותר ענייני (ובלי יותר מדיי קללות), אין לי בעייה להתדיין גם איתו.

  • דרור בל"ד  On 07/05/2010 at 09:15

    שני דברים שונים יש כאן, עניין ה'איך' ועניין ה'מה', וטוב שהפרדת ביניהם.
    את ההתבטאויות שאפשר לכנות אותן אומללות (צימר, אביבה שליט) אני משייך לתחום ה'איך'. אני עדיין מסרב להסיק מכך כי יש לה נפש מכוערת, ומכריז כי ליעל דן, לשי ודרור, ולעו"ד גלעד קורינאלדי יש נפש מכוערת, בגלל סירובם לדון ב'מה' ובגלל התייחסות שאינה עניינית לפרשה זו, תוך כדי הצגתה כאויבת העם אשר העזה לצאת נגד משפחת שליט או מי מטעמה.

    אפשר לייחס את הזכרתו של הצימר למאבק המזרחי, אפשר לייחס אותו גם למאבק הפועלים שזכויותיהם נרמסות, אך מעבר לכך ישנו מאבק נוסף אליו לא התייחסת – המאבק בתקשורת המגוייסת למשמע השם גלעד שליט.

    לגבי ה'איך'. אני הבחנתי בהתלהמות בוטה ומכוערת מצדם של שי ודרור, בהתלהמות צדקנית מצדה של יעל דן, ובסירוב לדון בעניין המשפטי אלא רק בפגיעה במשפחת שליט מצדו של המומחה בעיני עצמו לענייני זכויות יוצרים. שים לב לטון הדיבור של אלקיים. היא מרגישה, בצדק או שלא בצדק, מאד מאד פגועה. לגרסתה, משפ' שליט עשתה לה עוול כשפגעה בפרנסתה. קשה לי למצוא תירוץ לזלזול של התקשורת בכך פרט לעובדה כי הנתבעים הם משפ' שליט.
    קשה לי למצוא תירוץ לזלזול שלך במאבק המזרחי או במאבק המעמדי פרט לתירוץ כי השתמשה במושג צימר.

    ייתכן מאד כי אדם המכיר את רזי הייצוג היה מתבטא אחרת, אך שלי אלקיים דיברה על הבושה שיחוש גלעד שליט כשייוודע לו כי משפחתו עושה שימוש לרעה (ע"פ גרסתה) בספרה. כלומר ע"פ תפיסתה היא דואגת גם לגלעד. כששני אשפי התקשורת לעגו לה ותקפו אותה במשך חמש דקות לא תמימות כלל תוך ניצול ציני של כישוריהם (הם אכן מוכשרים, וניצלו עובדה זו לרעה, לדעתי), מעדה בלשונה. זו היתה מטרתם (שהציבור יסיק כי יש לה נפש מכוערת) ועל כך מחיתי.

    • יוסי דר  On 07/05/2010 at 09:43

      איני מזלזל במאבק המעמדי או המזרחי – להיפך (ואין לי חשק להביא כאן אסמכתאות בעניין זה).
      אני מתנגד לרתימת אג'נדה מסויימת – כולל המאבק המזרחי – לאג'נדה אחרת.

      יעל דן דווקא ניסתה לדבר על העניין המשפטי וניסתה לערוך השוואות בין הטקסטים.
      העניין הוא ששלי אלקיים – בין מתוך שזהו אופייה ובין מתוך טקטיקה מחושבת מראש – יורה את הטקסטים שלה בצפיפות ונמנעת מלדבר על הצד המשפטי – פרט לטענה הכללית שזה פלגיאט.

      בכל אופן, כאשר טוענים פלגיאט יש להיכנס לגוף העניין ולהראות אחד לאחד את הזהות בין הטקסטים וכמות הזהויות הללו. זו עבודה טכנית של ממש, ולא מספיק לצרוח פלגיאט בלא להביא אסמכתאות לכך.

      לעניין הנפש המכוערת – הכל בעיני המתבונן. שלי אלקיים התבטאה בכמה הזדמנויות שונות באופן מחפיר, ויהיה זה לא נכון להכניס את שלל ההתבטאויות הללו תחת המטריה של התבטאויות אומללות כמו שאתה טוען. התבטאות אומללה היא בדר"כ חד פעמית ולא שרשרת התבטאויות מחפירות בהזדמנויות שונות.
      המתקפה הקשה והברוטאלית של שלי אלקיים כלפי משפחה שבנה נתון כבר ארבע שנים בשבי של ארגון שאפילו אינו מאפשר ביקורי הצלב האדום – מתקפה כזו אינה יכולה בשום אופן להיקרא "המאבק בתקשורת המגוייסת" כפי שאתה קורא לה.

      • דרור בל"ד  On 07/05/2010 at 21:08

        אני חוזר בי. אינך מזלזל במאבק המזרחי. בכל אופן אי אפשר להסיק זאת ממה שכתבת כאן. (לא קראתי דברים אחרים).

        יחד עם זאת, שלי אלקיים לא הזכירה את היותה מזרחית, אתה הזכרת זאת וייחסת לזכך חשיבות מסויימת. שלי אלקיים ציינה כעובדה (איני יודע אם נכונה או לא) כי מאז שיצא לאור ספרו של גלעד שליט, ללא ידיעתו ובהכרח ללא הסכמתו, מכירות ספרה פסקו לגמרי . כמובן שאין לייחס זאת ליד המקרה. בספר מוזכר בצורה זו או אחרת (הספר אינו בידי – איני מכיר את הפרטים) שמה של שלי אלקיים.

        שלי אלקיים רתמה (לכאורה, ע"פ השקפתך השונה מהשקפתי) את המאבק המעמדי כדי לדרוש את זכויותיה (לכאורה) . אנשי התקשורת שראיינו אותה התעלמו מנתון זה, התעסקו לחילופין (שי ודרור קפצו מנושא לנושא – ירו לכל הכיוונים) בזכויות היוצרים בהן פיקפקו ובגזילת כספי מטה המאבק למען המשך החזקתו של גלעד שליט בשבי החמאס (כן! כך אני מכנה אותם).

        לא אטען כי אתה מזלזל במאבק המזרחי, אך אטען כי אתה רומז כי "הם לא נחמדים", כלומר, אינך יכול לקבל כלגיטימי צורות התבטאות הנחשבות ל"מכוערות" או ל"קללות". (למען הסר ספק: אני לא מקלל. אני מתכוון לכל ביטוי , בוטה ככל שיהיה, ובוחר אותו בקפידה. אני דובר גם את שפת "הציבור הנאור" וגם את שפת הרחוב המתלהמת. הבחירה בין שתיהן אינה נעשית באקראי).

        אך שלי אלקיים הרגישה – ואת זה שומעים היטב בקולה – כי מזלזלים בטענותיה, כי בזים למקור לחמה. "אם את סופרת אז תכתבי", מטיח בה שי או דרור. יעל דן מזדהה לחלוטין עם שאט הנפט שביטא אותו מומחה לספרות, עו"ד במקצועו.

        אח"כ זורקים נעליים בבית המשפט, כפי שהיטיב להסביר מאיר עמור. לדעתי, כפי שאני הבנתי דווקא מה'איך', ולא מה'מה', היתה זו התרסה שנבעה מייאוש. גם אם לא מסכימים עם הקייס המשפטי (לך ודון על כך עם סמי שלום שטרית – המשורר הטוב ביותר בפשיסטן), יש להיות יותר רגיש כאשר אתה מזהה מצוקה אמיתית (אלא אם כן הכל טקטיקה מחושבת מראש – לא אני ולא אתה יודעים), בין אם מדובר באדמות שנגזלו (והוקמו עליהם צימרים) ובין אם נפסקו מכירות ספרה של אלקיים מייד כשיצא ספרם של העמותה (העמותה למען גיוס הדס שליט לצבא הכיבוש הציוני) לאור, וכתוצאה מכך (ע"פ טענתה) נפגע מקור פרנסתה של התובעת, אותה תובעת שאינה יכולה להתפרנס מצימרים.

        לסיום, אמליץ לך מאד לקרוא את מאמרה של אריאלה אזולאי – "האזרחית כרמלה בוחבוט". המקרים אינם זהים כלל (זו תובעת וזו נתבעת) אך שם תמצא ניסוח מוצלח יותר למה שאני מנסה לטעון.

  • יוסי דר  On 07/05/2010 at 22:04

    דרור, אתה נובח ליד העץ הלא נכון. אתה מנסה להבריג לי את ה"הם לא נחמדים" ללא כל הצדקה, ואין לי כל עניין להוכיח שאין לי אחות.
    נכון, שלי אלקיים לא נחמדה (בלשון המעטה), וזאת בשל האופן שבו היא בחרה לנהל את המאבק שלה – גם אם הוא מוצדק – והן בשל כך שהיא רותמת את האג'נדה שלה מתחום אחר לטובת המאבק שלה – בכך שהיא משתמשת במפגיע בצימר.
    אשר לסמי שלום שיטרית – ראיתי את תגובתו למכתבה של שלי אלקיים בקדמה, ובעקבות כך אין לי כל עניין להתייחס אליו.

  • מורי ישראל  On 23/05/2013 at 12:58

    עצם הכותרת של הפוסט כאן מהווה פלאגיאט. ואם זה נעשה ביודעין או מתוך בורות, הדבר חמור, קל וחומר בבלוג של אדם הטוען להיותו עו"ד.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 29/05/2013 at 12:01

    טוב מתאים לה
    היא אישה כוחנית בלדבר היא חזקה מאוד
    ובכוח המילים היא עושה מה שהיא רוצה

Trackbacks

להשאיר תגובה

