אנגליה מתאסלמת

כל מי שמזדמן לאנגליה בשנים האחרונות יתקשה שלא להבחין בתמורה שמתפתחת בערים ובפרוורים. רחובות שלמים מאוכלסים במוסלמים – בעיקר ערבים. מסעדות ובתי קפה מזרח תיכוניים כשמתוכם בוקעת מוסיקה כל כך מוכרת ובפתחיהם יושבים ערבים – בעיקר בשעות הערב – ומעשנים נרגילות.

 

פה ושם ניתן לשמוע את קריאת המואזין מהמסגדים, והשיא בימי שישי: מוסדות ציבור למיניהם, בעיקר בפרוורים, שהוסבו לבתי תפילה, מלאים מתפללים, ובהעדר מקום מצטופפים המתפללים שורות שורות גם בחצרות בתי התפילה הללו ומתפללים לאללה.

 

ציון דרך בהתפתחות הזו ניתן לראות בביקורו של שייח' קרדאווי בלונדון לפני שנים אחדות. הביקור עורר התנגדות לא מעטה בקרב חוגים שונים, אך ראש עיריית לונדון דאז, קן ליווינגסטון (פרו ערבי ואנטי ישראלי מובהק), תמך בביקור, ארח את השייח' והרעיף עליו הרבה כבוד.

 

בהקשר לשייח' קרדאווי, המופיע תדיר בתחנת אלג'זירה, ראוי לציין שהמדובר במנהיג מהבכירים שבאנשי הדת המוסלמים – אם לא הבכיר שבהם – התומך בגלוי בפעולות טרור והתאבדות כנגד ישראלים. כן ראוי לציין שהשייח' רואה באירופה יעד לכיבוש על ידי האיסלאם והוא אף פירסם פתווה (פסק הלכה) בעניין זה.   

 

האנגלים, ככלל, מן הסתם אינם מאושרים לנוכח התמורות הללו במולדתם. בהקשר זה זכור ראיון טלוויזיה שהתקיים עם איש דת מוסלמי אנגלי. איש הדת הנ"ל, שהיה לבוש כיאה לאיש דת מוסלמי, דיבר אנגלית שוטפת כמו כל אנגלי בן המקום – ללא שמץ של מבטא זר. במהלך הראיון נשאל איש הדת מהו הדין המועדף עליו, והשיב ללא היסוס שהוא מצדד בשריעה. "אם כך למה שלא תעבור להתגורר באחת מארצות האיסלם שם מונהגת השריעה"? שאל אותו המראיין בנימוס. איש הדת לא התבלבל והשיב מיד שאנגליה היא שטח מוסלמי ובבוא היום תונהג השריעה גם באנגליה.

 

ובכן, היה זה רק עניין של זמן.

 

בסוף החודש עומדת להתקיים בלונדון תהלוכה הקוראת להנהגת השריעה באנגליה.

 

התהלוכה שתצא מאזור הפרלמנט, תעבור דרך מעונו של ראש הממשלה בדאונינג 10 ותתכנס להפגנה בכיכר טרפאלגר.

מארגני ההפגנה פרסמו הודעה ובה הם פונים לכל המוסלמים ברחבי בריטניה לבוא ולהצטרף להפגנה, וכעבדיו של אללה להצהיר שדי להם מדמוקרטיה ומחוק שנוצר בידי אדם, וכן מהסיאוב של התרבות האנגלית. כן הודיעו המארגנים שביום ההפגנה הם יקראו למהפך בשיטת המשטר וידרשו הנהגה מלאה של השריעה בבריטניה.   

 

אבל מלכת אנגליה, שמעולם לא חבשה כובע אחד פעמיים, נמצאת בדילמה: היא מתקשה להחליט אם להליט את פניה ברעלה שחורה, שממנה יבצבצו להן זוג עיניים מפתות, או שמא עדיף לה שתנהג כמו אשה מהוגנת ותחבוש בורקה כחלחלה ואופנתית – כמו נשות אפגניסטאן.  

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 17/10/2009 at 08:48

    נו אז מה???

    • karina  On 07/05/2016 at 20:16

      האנגלים אשמים. אשמים כשבחרו באנשים הלא נכונים לממשלה שאיפשרה את ההגירה המתעצמת והולכת של זרים. המוסלמים ניצלו את ההזדמנות ובאו בזרם בלתי פוסק והיום ראו זה "פלא" בריטניה השמרנית מתאסלמת??? הבריטים עצמם כנראה לא מבינה מה קורה להם, אבל זאת המציאות שנופלת על ראשם של אנשים שיושבים בשקט ולא מבינים שיש להם חלק בכך שלא פקחו עיניים למתרחש מתחת לאפם ואיפשרו את זה בכך שלא התערבו ולא נטלו חלק במה שקורה שישנה את החיים שלהם. האנגלים יהפכו למיעוט באנגליה? לא יאומן כי יסופר, וכל זאת בזמן קצר שקשה להאמין שזה קורה.
      ואני? לפני 34 שנים עזבתי את לונדון שחייתי בה 20 שנה. אהבתי והערצתי את המקום ואת החיים שם שזכורים לי משנת 1959. איזה עולם, איזה שינוי. אני רוצה לבקר שוב בלונדון עיר מגורי לשעבר, אבל חוששת שמאוד לא אוהב להגיע למציאות החדשה. לבי, לבי, על לונדון אהובתי.
      היום כשבדקתי מחירי מלונות בלונדון ראיתי שהמלונות המכובדים בעיר מורידים מחירים בסכומים ניכרים וכי יש מקומות גם לקיץ, שלא כבעבר. התיירים כבר לא ששים לבוא לאירופה. כנראה שלא אשיר את שירת הברבור שלי בלונדון כפי שתיכננתי בעבר.
      אז עכשיו, פני מועדות לנופש באיי הים התיכון או במקומות מרוחקים שההשתלטות האיסלאמית (בינתיים) פסחה עליהם.

      עצוב , מוזר, ומפחיד!
      קארינה

  • עידו לם  On 17/10/2009 at 09:06

    כול הפסאודו הומניזם שלהם שקרי כוול מה שהם רוצים זה משטר ריאקציונרי רק של "המדוכאים" עלק, איזה אוסף עלוב ובזוי של נמושות.

  • רני  On 17/10/2009 at 09:31

    כאן הצגה, התחזות. כנראה בגלל מוגבלות בסיסית או חינוך חסר הכותב באמת אינו מבין את ההבדלים בין תרבויות ואת הכלל הליברלי הבסיסי: מה ששנוי לך לחברך לא תעשה. האם הוא מוכן לחיות כיהודי תחת השריעה אפילו שבוע? כאשר כל העולם ובן דודו דוחפים אפם לעסקי צדק ויושר וזכויות מיעוטים ונשים וקטינים ומה לא עוד ישראלי מתחכם כנראה אינו מבין ואינו יודע את משמעות השריעה באנגליה.
    אז נזכיר קצת, עונש מוות לנואף, לא מוסלמים אזרחים סוג ב. מלחמה מתמדת בכופרים. דחייה מוחלטת של כל הרעיונות הדימוקרטיים. אין בהגדרה שוויון אזרחי.

    • דבורי  On 24/03/2014 at 13:14

      קודם תלמד לכתוב עברית ואח"כ תהיה לי מומחה בתרבויות.
      כתבת :"מה ששהוי לך לחברך לא תעשה".
      אוי אוי אוי איזו בורות !
      "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" ציטוט מהמקורות.

      • דבורי  On 24/03/2014 at 13:16

        סליחה על שגיאת הכתיב :
        כתבתי שהוי במקום שנוי.

  • מביט מהצד  On 17/10/2009 at 09:46

    למוסלמים יש בולטות גבוהה בגלל הלבוש במסורתי ובגלל הנטיה של מהגרים להתקבץ בערים הגדולות.

    אבל בסך הכל יש בממלכה המאוחדת פחות מארבעה אחוז מוסלמים- רובם מהגרים ובני מהגרים.

    לנו יש עשרים אחוז, ועדיין לא "התאסלמנו".
    גם בהודו הענקית יש עשרים אחוז מוסלמים-ילידים, והיא בכל זאת לא נהפכה לפקיסטאן.

    יש להניח שכשאחוז המוסלמים המוצהרים (Practicing Muslims) בממלכה יחצה את העשרה אחוז, יתחילו שינויי חקיקה "זוחלים" כמו בהולנד וצרפת, שמטרתם המוסווית תהיה להגביל את השינוי הדמוגרפי. זה גם יתרום לעלית כוחן של מפלגות כמו ה BNP.

    ויש להניח שמצעדים ותהלוכות מהסוג שהזכרת רק יזרזו את התהליך.

    המלכה מתלבשת גם היום בסגנון די צנוע. חיג'אב או בורקה, לדעתי, לא צפויים להיראות עליה, גם לא בפורים.

    הארכיבישופ מקנטרברי, לעומת זאת, זה סיפור אחר לגמרי. יש מצב שהוא חובש כיפה מוסלמית בלילה, כשאף אחד לא רואה…

  • מביט מהצד  On 17/10/2009 at 09:59

    קן ליווינגסטון הועף מתפקיד ראש העיר לטובת בוריס ג'ונסון, למגינת לב השמאל הרדיקאלי באנגליה.

    סביר שפרשת קאראדאווי לא עזרה לו בקלפי.
    אולי הוא הרוויח כמה קולות של מוסלמים, אבל הפסיד קולות אחרים.

    זאת אומרת שבלונדון, למרות הנוכחות המוסלמית הגבוהה יחסית, יש עדיין יותר "לא מוסלמים" ממוסלמים, יותר איסלאמובפובים מאיסלאמופילים, ובוודאי יותר מאיסלאמו-פשיסטים…

    הממ…

  • אזרח.  On 17/10/2009 at 10:01

    להתעצמות המימד הדתי ,בין יתר הדברים ,הם המשברים הכלכליים העולמיים,(האי שיוויון העולמי שובר שיאים,ואנשים מחפשים את הפתרונות למצוקותיהם בדת ) ומות האידאולוגיות הגדולות שהביאו למשברי זהות בהרבה מקומות בעולם,ובמיוחד בעולם הערבי .כמו שהסברתי כאן:
    http://www.notes.co.il/hanis/52061.asp
    בתגובה מס' 1 .
    לכן לדעתי כדאי למהר ולהשיג פתרון מסויים על בסיס טריטוריאלי,מכיוון שעם אנשים דתיים אי אפשר להשיג פתרון.הדתיים (המוסלמים,הנוצרים,היהודים )מונחים ע"י הצו האלוהי.
    אני אשמיד אותכם,אמר הילד.

    מדוע?
    מכיוון שזה עמלק.

    והלא צווינו להשמיד את עמלק.
    "זכור, את אשר-עשה לך עמלק, בדרך, בצאתכם ממצריים. יח אשר קרך בדרך, ויזנב בך כל-הנחשלים אחריך–ואתה, עייף ויגע; ולא ירא, אלוהים. יט והיה בהניח יהוה אלוהיך לך מכל-אויביך מסביב, בארץ אשר יהוה-אלוהיך נותן לך נחלה לרשתה–תמחה את-זכר עמלק, מתחת השמיים; לא, תשכח."

    לא תשכח.
    זו מצוות עשה.
    הרמב"ם: מצות עשה לאבד את זכר עמלק, ומצות עשה לזכור את אשר עשה לך עמלק. "לא תשכח" – זהו לאו שאסור לשכוח איבתו ושנאתו (פ"ה מהל' מלכים ה"ה)

    "איש הדת לא התבלבל והשיב מיד שאנגליה היא שטח מוסלמי, ובבוא היום תונהג השריעה גם באנגליה."

    כל דתי והשגעון האלוהי שלו.

  • חנה בית הלחמי  On 17/10/2009 at 10:10

    אם זה מרגיע אותך…

  • יוסי דר  On 17/10/2009 at 10:12

    למביט מהצד,
    תודה על ההסבר הממצה.

    יחד עם זאת כשיוצאת פתווה מאיש הדת המוסלמי הבכיר ביותר, שאירופה היא יעד לכיבוש האיסלאם,
    וכאשר איש דת מצהיר בטלוויזיה בריטית שאנגליה היא אזור מוסלמי,

    וכאשר – בלי קשר כמובן – לונדון מותקפת בפיגועי אל קאעדה (הייתי אז שם, ובאחת התחתיות שהותקפה נסעתי באופן קבוע),
    וכאשר מתברר שדירות של מוסלמים תושבי לונדון שימשו לאנשי קשר ומילוט בהקשר לפיגועים,

    כאשר כל אלה מתרחשים – לא הייתי מייחס משקל רב מדיי לאחוז המוסלמים באוכלוסייה, ואם הם חוצים או לא חוצים את העשרה אחוז.

  • יוסי דר  On 17/10/2009 at 10:20

    לאזרח,

    חוששני שראיית הסיטואציה מבעד למימד הדתי היא ראייה מצמצמת.
    המדובר בהתנגשות תרבויות.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 17/10/2009 at 10:36

    גדול אתה!

    "כאשר מתברר שדירות של מוסלמים תושבי לונדון שימשו לאנשי קשר ומילוט בהקשר לפיגועים,"

    ומאיזה דירות עשו חברי ההגנה את הפיגועים שלהם?

    שלא לדבר על הפיגועים הישראלים בעזה…

    זו גזענות פר אקסלנס!!!

    מתוך התנהגות של בודדים אתה מכליל על דת שלמה…

    מי אמר שלומדים מההיסטוריה?

  • יוסי דר  On 17/10/2009 at 10:45

    למגיב ללא שם,

    שאלה היא אם יש או אין קשר בין העובדה שאנשי דת מוסלמים קובעים שאנגליה היא אזור מוסלמי, לבין העובדה שמוסלמים אנגלים מבצעים פיגועי התאבדות בלונדון, או כאלה שבתיהם בלונדון משמשים למטרות לוגיסטיות בהקשר לפיגועים.

  • מביט מהצד  On 17/10/2009 at 11:07

    אז אמר (הקראדאווי והליצן השני)…

    אולי לא שמת לב, אבל מרגע שהמשוגעים עברו מדיבורים למעשים, גם המוסדות המחוקקים והמשטרה עברו למעשים שכנגד.

    בארה"ב וגם באנגליה, הפיגועים גרמו לשינויים בחקיקה (או לפחות בתקנות) שמאפשרות חדירה גבוהה יותר לפרטיות של האזרחים, כמו גם ל"פרופיילינג" של מוסלמים מצד המשטרה ושאר הסוכנויות הממונות על הביטחון, למרות הדיון הציבורי ולמרות הגינוי החריף מצד ארגוני זכויות אדם ומצד העיתונות השמאלית.

    כל השינויים האלו ניתנים לקטלוג תחת "דמוקרטיה מתגוננת".

    כמובן כתוצאה ישירה מהפיגועים נגרמה עליה-חדה בשנאת זרים ובפחד מפני זרים.

    אפשר היה לצפות שהמתלהמים דוגמת "אזרח." והמגיב נטול הניק יפנימו ש"המהפכנים האמיצים" גורמים נזק בעיקר לחפים מפשע מאוכלוסית המיעוט שבשמה הם כביכול פושעים.

    אבל בעצם אי אפשר.

    רדיקאלים של כורסא מאוד אוהבים לראות דם תמימים משמן את גלגלי המהפכה. לא בא כבושם הזה בעצמותיהם. הנה הם כבר מלקלקים את השפתיים, מוציאים שרידי בשר מבין השיניים, וזועקים לעוד דם בשם "הצדק".

    תמיד הרי אפשר לנקות את המצפון האישי בהאשמת "האימפריאליזם" או "הקולוניאליזם" בגזענות ובאחריות מוסרית מטרימה.

    מחזה מקסים כל כך, לראות טורפי-נבלות מרחרחים באוויר בציפיה כמוסה לניחוח פגרים, בעודם מתקשטים באיצטלת "הומניזם אוניברסלי" ובעדיי "מוסריות חסרת פניות".

    אם זה לא היה עצוב כל כך, זה היה יכול להיות משעשע

  • יוסי דר  On 17/10/2009 at 11:27

    למביט מהצד,
    תודה,

    שכחת רק להוסיף שבמסגרת הצעדים שננקטו כלפי המוסלמים, הציע ראש המטרופוליטן דאז – טמבל מושלם בשם איאן בלייר – לחייב את הדרשנים במסגדים באנגליה לשאת את דרשותיהם באנגלית.

  • שרון רז  On 17/10/2009 at 11:38

    שריעה באנגליה, כן, מגוחך, מדהים, בלתי נתפס אבל אולי עוד יכול לקרות…
    איזה חוצפה יש למוסלמים הקיצונים במדינות כאלו
    הנושא הזה קצת מוכר לי כי חייתי בסקוטלנד 3 שנים
    יש לבריטים איזו אהבה למדינות ערב, משהו עמוק, משהו שמושך אותם במזרח, זה לא מהיום כמובן, זה מאות שנים כך, מעניין, איזה באג כזה, ואולי זה אינו באג, אולי הם רואים משהו שאנחנו פחות רואים, יופי המזרח, העידון שנאמר שיש
    האמת היא שבלונדון באמת מבחינים בכך מאוד, וגם יותר ויותר, רחובות שלמים ושכונות שלמות נכבשו על ידי האיסלם, וזו רק ההתחלה

  • אזרח.  On 17/10/2009 at 11:45

    המוסלמית.באיסלם קשה להפריד בין דת ,מדינה ותרבות.

  • יוסי דר  On 17/10/2009 at 11:51

    לאזרח,
    אתה צודק.
    וזו בעצם הבעייה.

  • יוסי דר  On 17/10/2009 at 11:54

    שרון,
    אכן נראה שהאנגלים נמשכים לקטע הזה.
    לורנס איש ערב הוא דוגמא מובהקת לכך.

  • אזרח.  On 17/10/2009 at 12:08

    העין הפתוחה שלך היתה בכיוון הנגדי למיקום של עירק במפה,ולכן לא הצלחת לראות את הפלישה הפושעת של ארה"ב לעירק.פלישה שלמעשה החריפה את מלחמת התרבויות שעליה כתב הנטינגטון.נראה גם שהעין הפתוחה שלך היתה בכיוון הנגדי למאמר של הנטינגטון שהזהיר את המערב מלהנחיל את תרבות המערב על הבלתי מערביים.
    http://www.prospectmagazine.co.uk/1997/02/thewestandtherest/
    The west and the rest.
    The west won the cold war, but cannot, and should not impose its distinct values on other world civilisations. Samuel Huntington, in an elaboration of his "Clash of Civilisations" essay published in 1993, argues that the west can only flourish in a more hostile world, by abandoning its universal aspirations."

    למביטים מהצד לא אכפת לראות דם של תמימים פ'לסטינים, עירקים ואפע'אנים המשמן את מלחמת התרבויות.המביטים מהצד לא מכנים את הפעולות של המערב כפעולות אמפריאליסטיות-קולוניאליות.המביטים מהצד מכנים פעולות אלה כפעולות "שחרור".הנחלת ה"דמוקרטיה".או,הבאנו לכם את סניפי מקדולנד,וככה אתם (הלא מערביים,המוסלמים,וכד') מחזירים לנו?לאחר כל זאת הם מתפלאים מדוע העולם הלא מערבי מתקומם נגדם. דווקא אבי התנגשויות הציביליזציות לא התפלא .הוא לא היה מביט מהצד, ולא אעוואר.הוא כתב:
    The West won the world, not by the superiority of its IDEAS ,or
    VALUES, or RELIGION. But rather, by its superiority in applying
    ORGANIZED VIOLENCE. Westerners often FORGET this fact. Non-
    Westerners NEVER do."

    Samuel P. Huntington

  • אלוהי הגיחוך  On 17/10/2009 at 12:59

    אתה מזכיר לי עיוור שיורד למרתף חשוך בכדי לחפש חתול שחור שבכלל לא נמצא שם, וחושב שמצא אותו.

  • אזרח.  On 17/10/2009 at 13:10

    בכמה שמות אתה משתמש?

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 17/10/2009 at 14:00

    שרון רז,

    יצא המרצע מן השק.

    התשובה שלך לא מצליחה להסתיר את הגזענות השורשית שבתפישה שלך.

    המוסלמים באנגליה, בחלקם אזרחים אנגלים ולכן זכאים לגור בכל מקום באנגליה שהם רוצים. הם כאזרחים רשאים לשנות ולהשפיע על החברה.

  • רני  On 17/10/2009 at 14:35

    אחד חי בעולם של מגיע לי וכבר נכתב על כך רבות."זכאים" "רשאים". מה בדיוק החובות שלהם? מה הם חייבים לאלו שהכינו עבורם במשך מאות שנים את המקלט הזה שאליו הם בורחים מהכשלון שלהם לפעמים פחות ולפעמים יותר טוטלי לבנות את ארצם. ראה עירק למשל: כל האקלימים בעולם [בצפון אירופה בדרום טרופי], מים בשפע, חקלאים חרוצים בשפע, קרקע בלי גבול כל הנפט בעולם, אין גידול חקלאי שלא יגדל שם. מה יצא?

    אזרח חזק בקופי פייסט. איזה אמריקאי מתיישב בעירק ומשנה שם סדרי שלטון, או באפגניסטאן? מי מת לברוח מעירק ומי מתגנב לכל ארץ במערב. על איזה אימפריאליזם אתה מדבר. דעותיך יוצאות מתוך תקליט שחוק עתיק שאין בינו ובין המציאות ולא כלום. על אימפריאליזם אירני בלבנון שמעת? על אימפריאליזם סיני באפריקה שמעת?
    מי זה האירני והסורי השופכים דם פלסטיני כמיים? מי זה בסוריה האוסר על הפלסטינים להתאחד.מי זה הדיקטטור בשלטון עריץ מחוכם שמפעיל את אל-ג'זירה לטמטם את ההמונים.

    הדיבור על המערב המשחרר נובע מחוצפה או אווילות. החיזבאללה כבר החל לשחרר את ערביי חיפה, קודם את קירותיהם מדירותיהם. המוסלמים כבר משחררים את סודאן. מי אלו הדיקטטורים הרצחניים המשחררים את אפריקה יום יום. לך הכנס לרשת ומצא את המשחררים הגדולים של היום. לך תקרא דבר מה תלמד. קט אמד פייסט קט אנד פייסט.

  • דוד  On 17/10/2009 at 15:07

    המערב ימצא עצמו במלחמה נגד האסלאמו-פשיזם לא פחות מאשר ישראל. משמעות הדבר היא שגם המערב יצטרך לחשוב על דרכים לשינוי רדיקלי של המצב החדש הזה. אם גם באירופה האסלאם ישתולל כפי שהוא משתולל פה, אפשר יהיה לקדם גם שם את רעיון ההפרדה הדמוגרפית והגירת האוכלוסין.

  • אזרח.  On 17/10/2009 at 15:24

    מדוע אינך שופך את חמתך על הנטינגטון? אני ציטטתי את שהוא אמר.במקום להשתלח במי שכתב ,בהנטינגטון,אתה משתלח במי שציטט.המממ.מעניין מדוע.
    אנא התייחס לדברי הנטינגטון,ונסה לסתור אותם.
    שאלת:איזה אמריקאי מתיישב בעירק ומשנה שם סדרי שלטון.
    קרא כאן.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/objects/pages/PrintArticle.jhtml?itemNo=994392

    סיפור מוסרי שנגמר בביזה

    לא אתפלא אם במקום להתייחסות אל הכתוב תגיב בצורה הרגילה ותתנפל עלי .

    ובאפע'אניסטן,יש לארה"ב את קראזי.

    http://detik.daily.tripod.com/jan02/15jan_5.htm

    קווין פיליפס יסביר לך.

  • גלי  On 17/10/2009 at 15:47

    אבל חסר ההבט המשפטי של החוק האנגלי שמוביל לכך שאנגליה מתאסלמת.
    בריטניה הייתה אמפריה – הרי שמה באנגלית הוא: united kingdom UK
    כלומר, הממלכה המאוחדת. היו קולוניות בריטיות כאן באזורינו, המנדט הבריטי, הקולוניות בהודו, ובאפריקה. והנתינים נשארו אזרחים בריטים או בעלי הזכות להכנס לבריטניה ולקבל זכויות. ואיך שהם נוחתים בשדה התעופה היתרו… הם בעלי הזכות לקבל זכויות.
    כך קרה שפקיסטנים מוסלמים נוחתים בשדה התעופה ומיד מפגינים: תנו לי בית, תנו לי זכויות סוציאליות. ולפי החוק הבריטי מגיע להם.
    והיו מלא הפגנות כאלה בבריטניה שהגיעו לחדשות.
    לכן בריטניה משלמת את המחיר של היותה אמפריה.
    ואז יום אחד המוסלמים החלו לבנות מסגד בלב לונדון ב"ריג'נט פארק" והבריטים המנומסים שתקו. הם חשבו לא נורא.
    אבל ריג'נט פארק?? זוהי ככר המלכים שלהם? הקודש קודשים של מלכי אנגליה. אבל האנגלים תמיד מנסים להראות שהם סובלנים ומתקדמים יענו מצד אחד, ומצד שני הם כובשים ובעלי המניאריזם של הכובשים האמפריאליסטים.
    אז באוגוסט 1945 כאשר היה פה המנדט הבריטי אצלנו, העם היהודי עבר את אחד האסונות הנוראים ביותר בתולדותיו. הקונגרס הציוני העולמי ה-22 דרש רשות כניסה מיידית למאה אלף יהודים פליטים לארץ ישראל. בריטניה פשוט סרבה – ולמה? התחנפה לערבים.
    אז בבריטניה ישנו חוק נגד גזענות. ומה אומר החוק? אם בריטי יאמר למוסלמי או בכלל לזר ברחוב: תעוף מהמדינה שלי, אז אותו מוסלמי או זר יכול מיד לגשת לשוטר ברחוב ואותו שוטר יעצור את הבריטי מיד. זה החוק בבריטניה. וזה חוק נגד גזענות והחוק הזה מאוד חזק שם והוא נאכף שם בצורה מחמירה. ולמה? בגלל ריבוי הזרים בבריטניה.
    אז באמת מלכת בריטניה לא יכולה לומר לזרים המוסלמים לכו מארצי… כי אחרת יעצור אותה "בובי" – שוטר בריטי מצחיק כזה שעומד ליד ארמונה בבקינגהם פאלאס.

  • עידו לם  On 17/10/2009 at 15:47

    תמיד מסתמך על ציטטות תוך שאתה מוציא מהקשרים.

  • רני  On 17/10/2009 at 16:14

    ברשת זאת ובלוגים אלו ופוסטים אלו ותוקבקים אלו עוברים עשרות אנשים אתה יחיד, ניתן לבדוק, ומיוחד בכך שאתה חותך ומדביק חותך ומדביק. בכך אתה מאשר את טענתי הבסיסית אין לך אישיות משלך ואין לך דעה משלך. אתה אישיות מורכבת מחיתוכים והדבקות שדעתה על העולם מורכבת מחיתוכים והדבקות. כך אתה והדומים לך מאשרים במעשה יום יומי את דעתי עליהם. בורים מדביקים. ובבורותך המודבקת את שולח אותי להתווכח עם דברים מודבקים. שים לב ! אולי המטפל לא אמר לך העולם האמיתי לא מורכב מחיתוכים והדבקות, יש לך בעיה אמיתית. איני חושב שהכדורים שהמטפל רושם לך משפיעים, לך חפש מטפל אחר. אמנם יש לי ספק אם בכלל ניתן לעשות עבורך דבר מה. חותך ומדביק חותך ומדביק.,

  • משה שי  On 17/10/2009 at 16:18

    חבל לבזבז מילים על האזרח עם הנקודה בסוף. מדובר בנודניק אידיוט, חסר חיים ובעל מופרעות נפשית, שהסימפטומים שלה מתבטאים בהצפה של פורומים.

  • אזרח.  On 17/10/2009 at 16:56

    כל החיילים שלך מהבסיס (יוסי ,עידו ,משה שי ,שהם כווולם אותו האחד )כדי לתקוף אותי אישית ולכנות אותי בשמות. משעשע אותי לראות איך אתה מגיב תחת שמות שונים לתגובות שאתה כותב .
    עדיין לא ענית (מצידי אתה יכול לענות בכל שם שאתה מעוניין בו) האם הנטינגטון טועה בהצעתו למערב .

  • עידו לם  On 17/10/2009 at 17:09

    איך שראיתי את הכווולם העילג הזה וידעתי שקלעתי בול. עלאם עקאל הוא תימני אכול רגשי נחיתות שנחוש להתעלם מהכישלונות של המזרח מול המערב וכול זה תוך ביטויים מרקסיסטים שחוקים של אנשים מערביים עלק מיוסרים, האיש הוא שוטה מוחלט שבשבילו אדוארד סעיד מייצג אניטלקטואל ככה שאני מציע להתעלם ממנו בכול בלוג אפשרי הוא נחשב כבדיחה ואין סיבה שלא נמשיך את המסורת גם פה.

  • רני  On 17/10/2009 at 17:20

    אתה הוזה. אתה מרגיש נרדף ע"י דבר שאינו קיים. אני לפחות מדבר בשם עצמי, איני מחליף שמות. איני גוזר ומדביק. אתה אינך מסוגל לקלוט שקיים עולם אמיתי מחוץ לדבק ומספריים. פנה מייד למטפל. אני רואה שנגמרו לך המספריים והדבק. אבל עדיין אינך מסוגל לבטא לבדך רעיון או עובדה. מייד בתחילת השבוע פנה לטיפול.

  • עידו לם  On 17/10/2009 at 17:49

    אבל עלאם או אזרח כמו שהוא קורא לעצמו פה יושב ומביא כול מיני אסמכתאות אבל מה שהשוטה הזה לא לוקח בחשבון זה שאולי בן השיח שלו לא מסכים עם האסמכתאות שהוא מביא. בגדול רני צודק עלאם אם אתה שומע אותנו בבקשה לך לטיפול זה שווה לך כול אגורה.

  • מביט מהצד  On 17/10/2009 at 19:56

    אם אתה מקבל את תפיסת העולם של הנטינגטון (מלחמת תרבויות על הגמוניה גלובלית), מה גורם לך לצדד דווקא בתרבויות היותר דכאניות מתוך המבחר העומד לרשותך?

    אבהיר:

    תרבויות "מערביות" מאפשרות חופש יחסי גדול יותר לחברים בהן (גדול יותר בהשוואה לתרבויות לא מערביות, ובהשוואה להיסטוריה שלהן עצמן, לא גדול באופן מוחלט). אפשר לטעון שחופש זה בא במחיר דיכוי וניצול מי שאינו שייך לציוויליזציה המערבית.

    ההגנה/ההצדקה של הציוויליזציה המערבית על השימוש בכוח נגד מי שאינו שייך הוא שהיא מנסה להרחיב את המעגל כך שגם בני התרבויות הלא מערביות יזכו בחופש רב יותר עם אימוץ הנורמות הפוליטיות המערביות "פנימה".

    נגיד ש"שחרור" מישהו בניגוד לרצונו נדון לכישלון.

    אבל אם נבדוק רגע את האלטרנטיבה – תרבויות לא מערביות שמהותן הוא דיכוי פנימי של החברים בהן, מנסות להרחיב את תחום השפעתן, להשתלט על ציווילזציות "חופשיות", ולהמיר אותן לדיכוי פנימי בנוסח המקובל אצל ה"לא מערבים".

    בעוד הציוויליזציה המערבית מפעילה "חופש" פנימה ואלימות, דיכוי וניצול החוצה, הציוויליזציות הלא מערביות מפעילות אלימות, דיכוי וניצול גם פנימה וגם החוצה.

    לטעמי האישי, האלטרנטיבה הלא מערבית גרועה יותר, משום שהיא מחסלת אפילו את התקווה שאם תצליח להשתחל פנימה תזכה להנות מחופש.

    מתוך שתי הרעות, למה שתבחר ברעה הגדולה יותר?

  • עידו לם  On 17/10/2009 at 21:42

    עלאם\אזרח הוא בן אדם מלא רגשי נחיתות כרימון כלפי אשכנזים ותרבות המערב באופן כללי והוא יעשה לוליינות אינטלקטואלית זולה במיוחד בשביל להראות באופן גס וולגרי שהמערב אשם בכישלון של המזרח בקיצור חסיד שוטה של אודארד סעיד.

  • מביט מהצד  On 17/10/2009 at 21:51

    ברוח הנטינגטונית –

    הציוויליזציה האנגלו-סקסית "מדביקה" אנשים מתרבויות לא מערביות בנורמות שלה על ידי יצוא של שפה, מוזיקה, קולנוע, ספרות, כלכלה (גלובליזציה של היצור), אוכל (מזון מהיר, חקלאות מתועשת, הנדסה גנטית).

    ציוויליזציות של העולם השלישי "מדביקות" את העולם הראשון עלי ידי יצוא של אנשים (הגירה) שמביאים אתם נורמות תרבותיות מהבית, ומנסים לשכפל את הבית בארצם החדשה.

    העולם הראשון מנסה לנצל את המשאבים של העולם השלישי, אבל גם העולם השלישי מנסה לנצל את המשאבים של העולם הראשון!

    למה הראשון לא כשר והשני כן?

    תושב מחוז הבחירה בתנאל-גרין, שם התמודד ג'ורג' גאלאווי עם מפלגת "ריספקט" השתומם בזמנו מדוע אנשים שנמלטו מהדיכוי שהוא תוצר התרבות הביתית שלהם, מנסים לשכפל בדיוק את אותה תרבות בעולם החופשי,אבל מאמינים שיש להם "זכות" להנות מפירות התרבות שאותה הם דוחים, בו בזמן שהם דוחים את התרבות המארחת.

    אי אפשר לצדד בהשלטת השריעה המוסלמית, ובו בזמן לדרוש "זכויות אדם". זכויות אדם לא צמחו על עץ השאריעה, וגם לא יכולות לצמוח עליו. אי אפשר לרצות נורמות "כמו בפקיסטאן" אבל ליהנות מפירות "כמו באנגליה".

    יום אחד גם לך יפול האסימון.

    רוצה תרבות ערבית? היא באה בעסקת חבילה עם התוצרים של תרבות ערבית.

    רוצה שיח פוסט-קולוניאלי, פוסט-אימפריאליסטי ופוסט-מודרני? זה שיח תרבותי *מערבי* פאר-אקסלנס.

    עובדה שערבים שמאמצים אותו משתמשים בו כמו בתותב ולא כמו באיבר טבעי. רובם המכריע לא מסוגלים להשתמש בו בכדי לבחון את העבר האימפריאליסטי והקולוניאליסטי שלהם עצמם.

  • מביט מהצד  On 17/10/2009 at 22:13

    אני חי בסרט שבו אנשים שאינם מסכימים על מסקנות מדברים זה עם זה מתוך הנחה שיש להם לפחות נקודת אחיזה אחת או שתיים משותפות, שמהן אפשר לפתח דיון.

    אי אפשר להתעלם מהעובדה שגם המזרח היה פעם אימפריה, ושגם אימפריה מערבית חזקה וארוכת שנים כמו האימפריה הרומית התפוררה ושקעה.

    אין דבר כזה ניצחון ללא תחזוקה מתמדת. אנחנו חייבים לעצמנו בדיקה בלתי פוסקת של מה שאנחנו עושים, לאתר "חורים" שמתהווים עם הזמן והשחיקה ולסתום אותם, ולהניח שאימוץ הנורמות שגרמו לאוייב (או למתחרה) שלנו להכשל, לא רק שלא יעזור לנו אלא יזיק.

    באשר ל"אזרח." – אם נלך עם ההנחות שלו
    1. המערב גרם למזרח להכשל
    2. אין למערב מוטיבציה אמיתית לעזור למזרח להצליח

    אזי –
    המזרח צריך למצוא דרך לעזור לעצמו להצליח.

    האם טרור שמופנה בעיקר כלפי פנים (אפגאניסטן, עיראק, פקיסטאן), אנרכיה וצורות שונות של דיכוי פנימי הם הדרך הנכונה של המזרח לעזור לעצמו לצאת מהבוץ?

    זה מה שה"אזרח." צריך לשאול את עצמו.

  • עידו לם  On 17/10/2009 at 22:46

    אתה כותב ובצדק שהערבים לוקחים את התיאוריה הפוסט קולוניאליסטית ומשתמשים בו נגד המערב אבל זה אך ורק בגלל שצדק ממש לא מעניין אותם ואם הם יתחילו לדבר על העבר הקולוניאליסטי שלהם הם יצטרכו לוותר על פריווילגיות, ופריווילגיות שהם לא ממש מוכנים לוותר.

  • עידו לם  On 17/10/2009 at 22:59

    אבל שוב את האזרח לא מעניין טרור באפגניסטן מה שמעניין אותו זה הכאת חטא אינסופית של המערב כלפי הפשעים שהוא כיביכול ביצע בערבים.

  • מביט מהצד  On 18/10/2009 at 07:54

    את ה"אזרח." רצוי מאוד שיעניין טרור באפגניסטאן, כי עם בעיה כזו בדיוק הוא עצמו יצטרך להתמודד במקרה שיתגשמו משאלותיו ו"הצדק" יקום ויהיה.

    מצאתי שאחד המאפיינים הקבועים של "אזרח.ים" למיניהם הוא התחמקות מדיון בחיים הארוכים שיתחילו בבוקר שאחרי ליל הכלולות.

    כמו ילדים קטנים שהסיפור בשבילם נגמר בנשיקה שבסוף הסרט.

    מה קורה עם הדמויות אחרי שהמסך יורד זו כבר ארץ לא נודעת, מסתורין אין חקר, וההתרחשות שאין לדבר עליה, פן יתפוגג הקסם.

    לפעמים נדמה שהם באמת מאמינים שהצפרדע הופך לנסיך בכוחה של אותה נשיקה, והגיבורים באמת יחיו באושר ובעושר (בלי פרטים) לעולם ועד…

  • אדם  On 18/10/2009 at 19:49

    האנגלים הם ילדים גדולים, הם יסתדרו. אני מקווה.
    אותי מפתיע יותר, אם כבר, שבישראל החוק החילוני עדיין תופס ולא דיני ההלכה.

    באופן אישי אני מזדהה מאוד עם המשיכה של הבריטים לארצות ערב, אבל מאמין שאני גם סולד לא פחות מהם מפונדמנטליזם דתי (באשר הוא – איסלאמי, יהודי או נוצרי).

    אגב, בנוגע לאותה משיכה מסתורית, אני חייב לציין שנראה שיש לבריטים את אותה המשיכה לאפריקה והודו.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: