בג"צ היה מאשר את הסרט התורכי

השר ליברמן זימן אליו את השגריר התורכי לשיחת נזיפה בעקבות סדרת הטלוויזיה התורכית המתארת את חיילי צה"ל כשהם יורים בילדים פלסטינים.

 

ליברמן טוען שהסרט לא יכול להיות משודר אפילו במדינות אוייב.

 

ליברמן צודק.

כלומר הוא טועה: הסרט התורכי הזה אמנם לא יכול להיות משודר במדינות אוייב – אבל אצלנו כאן בישראל הוא יכול בהחלט להיות משודר. באישור בג"צ כמובן. לא הבג"צ התורכי. הבג"צ שלנו.

 

כי אם בג"צ אישר להקרנה את הסרט ג'נין ג'נין – שוב אין לשר ליברמן סיבה ממשית לבוא בטרוניה אל התורכים.

 

הנה לכם קיצור מתאוריו של בג"צ את עלילת הסרט ג'נין ג'נין:

 

"הטענות העיקריות המועלות בסרט הן: צה"ל ביצע טבח בג'נין וניסה לטשטש אותו ולהעלים את הגופות. חיילי צה"ל פגעו במכוון בילדים, נשים, זקנים, ואנשים מוגבלים… הסרט יוצר תרחיש כאילו טנקים ונגמשי"ם דורסים את העצורים באמצעות חיבור קטעי תמונות ומלל, וראיונות עם אנשים שונים; כן מדובר בסרט על כך כי… חיילי צה"ל השתמשו בילדים לצורך פריצת חורים בקירות מיבנים והריסת מיבנים וחלק מהם הוצא להורג לאחר מכן על ידי החיילים…

הטענות האמורות קשות הן עד מאד. הן מקבלות מישנה חומרה כאשר הן מוצגות במידיום ויזואלי קל ונוח לקליטה…".

 

עד כאן תאור מקוצר של הסרט ג'נין ג'נין – כפי שהוא מובא על ידי בג"צ.

 

אין מה לדבר: עלילת דם באורך מלא.

 

אלא שעלילת הדם הזו, שבג"צ תאר אותה כפי שתאר – זכתה להגנת חופש הביטוי ואושרה על ידי בג"צ להקרנה.

 

ואם בג"צ – הבג"צ שלנו – מכשיר עלילות דם להקרנה כאן אצלנו – מה לנו כי נלין על התורכים?

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אזרח.  On 15/10/2009 at 07:05

    חיילים מהצבא הישראלי הראו את כוונתם המפורשת.

    Israeli Army makes shirts promoting the killing of Pregnant Palestinian Women in Gaza

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1072299.html

    נו,יאללה.כווולם ביחד.עלילת דם.אנטישמיות.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 15/10/2009 at 07:43

    יוסי,
    כנראה קשה להבין, אז אסביר לאט:

    ה ר ע י ם ה ם ה י ש ר א ל י ם ! ! !

    בחיים האמתיים, לא רק בסרטים…

    כן זה קשה לקבל. הרבה יותר פשוט לטייח ולהגיד כמה אנחנו מוסרים, אבל הגיע הזמן להביט במראה:

    ה ר ע י ם ה ם ה י ש ר א ל י ם ! ! !

  • משה שי  On 15/10/2009 at 09:22

    תגיד תודה שאתה בישראל. במדינה אחרת כבר מזמן היו מאשפזים אותך.

  • לא שווה תגובה  On 15/10/2009 at 12:30

    הרעים הם החברים שלך מהחמאס וכל מנגנון התעמולה הבינלאומי והישראלי, שאתה נמנה עליו, התומך בזכותם לטבוח בישראלים ללא הפרעה.

  • בנין  On 15/10/2009 at 12:35

    אני חושב שצריך להבחין בין הפצת מניפסט גזעני לבין הסתה גזענית.

    לע"ד, ברוב המדינות הדמוקרטיות מותר ליצור ולפרסם יצירות גזעניות. במדינות שבהן יש איסורי ביטוי מסוימים (כמו גרמניה) – הם נובעים מניסיון עבר ולא מעיקרון. כלומר – הפצה של מניפסט גזעני אסורה מכיוון שהוא עלול (בוודאות גבוהה) להסית לפשעים גזענים.

    במקרה של הסרט ג'נין ג'נין ישנם שני גורמים מקלים: ראשית, הוא לא שודר בטלוויזיה. צריך לכתת רגליים ולשלוח יד לכיס כדי לצפות בו.

    שנית, לא סביר ש*הוא* יגרום למישהו לבצע פשע — אע"פ שהוא מלבה שינאה, הוא לא נמצא ב"חלל ריק". הסיכסוך הישראלי-פלסטיני רווי במספיק דם כדי לאפס את חלקו של הסרט הזה בשפיכות הדמים.
    (ונראה לי שמבחן ההיסטוריה מאשר את הטענה).

    מי שחולק על ההבחנה בין הסתה גזענית לפרסום גזעני צריך גם להסביר מה הדין לגבי גילויים גזעניים שיש ביהדות.

    דבר אחרון לסיום: במדינה מתוקנת אין מקום לעלילות דם. אלא שישראל אינה מדינה מתוקנת, ולכן אני מסכים עם החלטת ביהמ"ש.

    ובל נשכח: אם הסרט היה נאסר, קרנו היתה עולה פי מונים.

  • צוחק  On 15/10/2009 at 12:39

    "במדינה מתוקנת אין מקום לעלילות דם. אלא שישראל אינה מדינה מתוקנת, ולכן אני מסכים עם החלטת ביהמ"ש."
    הנימוק ההזוי ביותר שקראתי בשנה האחרונה.

  • דור  On 15/10/2009 at 12:57

    מה היית מעדיף, יוסי, שבג"ץ ישב גם כוועדה לבירור האמת ויחליט איזה סרטים מעלים טענות שקריות ואיזה הם בסדר? ואחר כך אולי נעביר אליהם לאישור גם מאמרים וספרים כדי לוודא שלא יפורסמו כל מיני שקרים מכוערים?

  • אזרח.  On 15/10/2009 at 13:26

    אני הדפסתי את האיורים על החולצות?אני הפצצתי אזרחים עם זרחן?אני התפרצתי לביתו של איסמעיל חוורג'ה ,יריתי באשתו והשארתי אותה לדמם למוות? סרטון מאת CBS .התחנה הידועה בתיאור "עלילות דם ואנטישמיות" נגד ישראל.

    Video Israel Doesn't Want You to See

  • לאזרח - אסביר לאט  On 15/10/2009 at 13:45

    ומה תגיד על התעמולה של הרשות הפלשתינאים, שלא לדבר על החמאס? מה הקשר בין הדפסים על חולצות של חיילים (שבהן נראית מחבלת מתאבדת וילד אוחז בנשק) לבין פשעי מלחמה? ההדפס הזה הוא חסר טעם, ולבטח מיותר, אבל הוא אינו פשע מלחמה. פשע מלחמה פירושו לירות במכוון לעבר אוכלוסיה אזרחית מתוך מגמה לפגוע באזרחים. החמאס עושה בדיוק את זה, ואתה מבקש מצה"ל לתת לו חסינות, דווקא משום שזה נעשה מתוך אוכלוסיה אזרחית. במילים אחרות, אתה מבקש לתת חסינות מתמדת לפושעי מלחמה מהחמאס (לא כאלה שעושים הדפסים חסרי טעם, אלא כאלה שמבצעים פשעי מלחמה). שש שנים ירו חבריך מהחמאס לעבר אוכלוסיה אזרחית. שש שנים. לא יום, לא יומיים. שש שנים. אבל אולי היינו צריכים לשמוע אותך ואת חבריך ולתת להם להמשיך לשגר טיליהם, לשפר פגיעותיהם ולקבל חסינות, רק בכדי שאתה וחבירך לא תנבחו עלינו בצדקנותכם.

  • אזרח.  On 15/10/2009 at 14:20

    לערבי ולמוסלמי הטורקי הם אומרים הרבה.ראה.כתבתי בעבר שישראל יכולה להצתדק מאתמול עד אחרית הימים וזה לא יעזור לה.העובדות בשטח חזקות מכל הסברה.רבים יסכימו שתפגע חזק כמה שאתה רוצה ויכול באנשי החמאס,אבל רבים אינם מוכנים למסעות נקמה באזרחים,בנשים ובילדים של ע'זה.ולכן,אולי תעשה חשבון נפש?

    http://eyalniv.wordpress.com/2009/09/25/but_we_told_u/

  • לאזרח  On 15/10/2009 at 15:26

    ג ם לי ההסתה של החמאס וראאד סאלח אומרת הרבה. אבל הסתה, היא הסתה. היא לא פשע מלחמה. גם אתה מסית. זה לא הופך אותך לפושע מלחמה.
    כאשר רוצחי החמאס, חבריך, מפגעים פעם אחר פעם באוכלוסיה אזרחית, משגרים טילים בכדי להרוג אזרחים, וצה"ל יוצא סוף סוף לבצע את חובתו כלפי אזרחי הדרום ולעצור אותם, ועושה זאת בפינצטה, למרות שאסטרטגית החמאס בונה על זה שביצוריו האנושיים יגנו על לוחמיו, אתה וחבריך מצווחים חמאס ומנסים למנוע ממנו להגן על אזרחי הדרום. מצידי אתה יכול לצווח, ולחזור ולצווח, בשם התעמולה החמאסית, שצה"ל יצא למסע נקמה באזרחים, אבל אני מבטיח לך שכל אזרח ישראלי הגון ובעל שכל ישר, יודע שאתה משקר בשם התעמולה החמאסית.

  • משה שי  On 15/10/2009 at 16:08

    נכון, אתה לא הדפסת, אתה לא הפצצת, אתה לא התפרצת, אתה לא ידה ידה ידה.
    מה אתה כן? אתה אידיוט. ואם כולם אומרים לך אז הגיע הזמן שתיקח את זה ברצינות, לא?

  • בנין  On 15/10/2009 at 20:56

    ניסוח לא מוצלח. כוונתי היתה שמכיוון שישראל אינה מדינה מתוקנת ביחס לאוכלוסיה הערבית, אין לה את הזכות המוסרית לסתום להם פיות בשם הצדק והסדר הטוב.

    קודם כל תסיים את הכיבוש, תפסיק את האפליה כלפי האזרחים הערבים, תראה חוסר סבלנות לגזענות יהודית (ויש הרבה ממנה), תקים ממשלה עם ערבים .. אח"כ תוכל לצנזר ולאסור מבלי להיות הבריון השכונתי*.

    * וגם אז, מאוד מאוד בזהירות – רק אם יש חשש ממשי לאלימות בעקבות אותו ביטוי.

  • מביט מהצד  On 16/10/2009 at 15:49

    נראה לי שהתלונה של ליברמן לא היתה על התרת הפצה מסחרית של עלילת דם, זו כבר נורמה מקובלת, אלא על האכסניה שהסדרה מצאה לה, בערוץ הממשלתי הטורקי.

    ג'נין ג'נין, עם כל הכבוד לבג"צ, לא הוקרן בערוץ הראשון אצלנו. דרך אגב, לא היה קורה אסון גם אם היה מוקרן. דווקא אצלנו יש להניח שהצופה הסביר היה לוקח אותו עם קורט מלח, משום שלנו יש נגישות גם לגרסה הישראלית.

    בשבילנו, ג'נין ג'נין ודומיו הוא "הטלת הספק" הנחוצה בנראטיב השולט.

    הבעיה היא באמת אצל אוכלוסיה לא ישראלית, במיוחד כזו שחשופה באופן אקסקלוסיבי כמעט לנראטיב הפלסטיני/ערבי. בשבילם מדובר כמובן בהפך הגמור של הטלת ספק – הסדרה הזו היא אישוש למה שהם מאמינים בו מילא.

    בשביל רוב האוכלוסיה המוסלמית בעולם, מקור המידע האולטימטיבי הם סיפורי סבתא מצד אחד, ואל-ג'אזירה בערבית, שהיא סוג מתוחכם במיוחד של אותה הסבתא, מצד שני. הסדרה בטלויזיה הטורקית היא מקסימום עוד טיפה בכוס הרעל. כשלעצמה אין בה שום עניין חדשני או מהפכני עבור הצופים האלו. סתם עוד מאותו דבר.

    כשיקרינו אצלם סרטוני תעמולה של דו"צ על תקן של סדרה דוקומנטרית, יהיה שווה לדבר על זה…

  • מביט מהצד  On 16/10/2009 at 16:10

    נראה שה"זרחן" עושה עליך רושם כביר ובל ימחה.

    אם אנחנו מבטיחים מהיום והלאה להפציץ אותם רק בברזל קונבנציונלי, חנקת-אשלגן, מתאן-גופרתי ואמוניום-ניטרט, זה כשר מבחינתך?

    מה עם דו-מימן חמצני? מותר לשימוש לפי האמנות הבינלאומיות?

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: