בין דוד טופז ומשה קצב – הרהור בעקבות רשימתה של ד"ר יוכי שלח

לא הייתי מטריח עצמי לכתוב את הדברים אלמלא חששתי שרשימתה של ד"ר יוכי שלח על דוד טופז ("לאן התגלגלת, יא דודו") מייצגת הלך רוח בקרב חוגים מסויימים.

 

היחס של שלח כלפי טופז אינו מוסתר:

 

"הבנות שהקיפוהו עד צוואר התלוננו אחר כך על הטרדה" – קובעת שלח.

 

"מי שתיעד את עלייתו ונפילתו לא היה חיים חפר, הפזמונאי הלאומי, אלא ספק עיתונאית ספק רכילאית עבר, שדיברה בעיקר על עצמה" – מדללת שלח את המסר.

 

"אשמתו של דודו טופז, אמר אחד הפרשנים, שהוא רצה יותר מידי שיאהבו אותו" – נתלית שלח באילן כלשהו.

 

"לשוב ולהזכיר שכל אדם הוא בחזקת חף מפשע וגו'" – מזהירה אותנו הכותבת המלומדת.

 

אבל משה קצב אינו דוד טופז – לפחות לא בעיניה של יוכי שלח – ולכן ראוי קצב לטיפול אחר כפי שבא לידי ביטוי ברשימתה של שלח אך מלפני כחדשיים ("משה קצב המכונה 'אני').

 

כשהיא עוסקת בקצב שוכחת יוכי שלח, משום מה, את חזקת החפות ומרפדת את רשימתה ברמזים ברורים שלמעשה חורצים את דינו בעיניה.

 

"וודאי שאין פלא שגם אז, בלשכת התיירות או בלשכת הנשיא, לא יכול היה לראות את הנשים שעבדו תחתיו. הוא התבונן בהן, מן הסתם, וראה רק את עצמו" – קובעת שלח.

 

"העולם כולו, על מורכבותו, יצטמצם בעיניו לעניין אחד, והוא (קצב) יענה להם ב"אני, אני, אני". מה יעזרו ומה יועילו הניסיונות להסביר את המנגנון הזה, המאפשר לגברים (לא לכולם, תודה לאל) לראות בנשים מקור לסיפוק יצרים ולא עוד?" – פוסקת ד"ר שלח.

 

"חשבתי על הערב ההוא של ההפגנה בכיכר רבין בדרישה שיוגש נגדו כתב אישום. על הכעס שהיה בי כלפיו, כלפי המערכת המשפטית" – מסגירה שלח את תחושותיה כלפי הנשיא לשעבר.

 

האמת, אין לי כל טרוניה על הדברים שכתבה ד"ר שלח על קצב. אולי אפילו להיפך: אני די מזדהה איתה בפוסט הזה שתוקף את קצב. אפילו חריצת הדין המרומזת והתעלמותה מחזקת החפות לא מפריעה לי, שכן זו בעיני אינה אלא פיקציה.

 

אבל מה שכן מפריע – מאד מפריע – הוא הפליק פלאק המובהק והבוטה שהיא מבצעת לטובת האיש היפה דוד טופז – האיש שלכבודו היא מעירה לחיים אפילו את חזקת החפות.

 

כי רק קצב חטא ב"אני אני אני". ודוד טופז, נעבעך, היה רחוק מעצמו וחשב על '"אני אני אני" רק בשבתות וימי גשם.

 

  

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • חנה בית הלחמי  On 01/06/2009 at 12:11

    לגביו לא מוצתה החקירה, לא הוגש כתב אישום ולא נערך משפט עדיין – מעולם לא ראיתי בדודו טופז מי שעומדת לזכותו חפות כלשהי. מדובר בעיני בפיגורת טלויזיונית טיפשית ומתבהמת, שמסריה שוביניסטיים, מבזים את הזולת, פוגעניים ושלא לדבר – עוסקים בהחפצת נשים באופן פעיל ובהתלהבות רבה.
    ללמד עליו זכות, זה תפקיד עורך דינו. לא תפקיד הציבור.

  • בועז כהן  On 01/06/2009 at 14:14

    מה כבר ביקשנו. לא לסקר אותו כמו בהמה צמאת דם. להבין שיש לו ילדים. שהוא עדיין בגדר "חשוד". שגם אם הוא לא לטעמנו, הוא עדיין לא נשפט ולא הורשע.

    קצת טעם טוב. קצת איפוק. קצת קור רוח. אתיקה.

  • חוצן  On 01/06/2009 at 14:41

    בהתבטאויות של אנשים בהזדמנויות שונות אפילו לא צריך להיות עו"ד טוב. סתירות -אם אמנם משדובר בסתירות-לא מוכיחות אלא שבני אדם לא תמיד עקביים -אז מה?

  • יולי  On 01/06/2009 at 14:45

    אולי באמת ילדים זו סיבה טובה להשתקה
    להכחשה
    להדחקה

    ואולי לא.

    נגיד שיעצרו אותי בחשד לדבר מה (שכמובן לא עשיתי), איני רואה סיבה לחשוש מפגיעה בבנות שלי גם אם התקשורת תחגוג
    הן יודעות מי אני יותר טוב מכל עיתונאי צמא דם
    כך שלא נותר אלא לקוות שהילדים של הגברים הנדונים כאן יודעים מי הוא אביהם.

    והתקשורת, אפשר לצרוך אותה במנות קטנות יותר ואז להתייחס לנושאים עצמם.

  • יוסי דר  On 01/06/2009 at 16:13

    לחוצן,
    ציינתי מפורשות בתחילת דבריי ש:
    "לא הייתי מטריח עצמי לכתוב את הדברים אלמלא חששתי שרשימתה של ד"ר יוכי שלח על דוד טופז מייצגת הלך רוח בקרב חוגים מסויימים".

    מה שאני חושש, ואולי יותר מחושש, הוא שהפער וההבדל ביחס כלפי טופז וקצב אינו מקרי, ושני הפוסטים של יוכי שלח מייצגים את הבעייה הזו.

  • לוי  On 01/06/2009 at 18:38

    התגובה של בועז כהן צריכה לעודד כל אחד ואחת לחשוב ולכתוב ברוח ההבנה והחמלה.

    אני לא ממליץ לאף אחד ואחת לבטוח באמונה הנאיבית והמוטעית שהשתלחות כפי שתאר בועז כהן אינה עלולה לפגוע, גם פגיעה קשה מאוד, גם בבנים ובבנות של המאמינים הגדולים שהבנים, הבנות שלהם חסינים מפגיעה כזו.

    יש באמונה המיותרת הזו גם זלזול מוחלט ברגשותיהם של הילדים, ביכולתם לשלוט או לאבד שליטה בגלל מידע ונתונים הנדחפים מולם ומול בני סביבתם ונסיון הורי שגוי לאכוף ולשלוט עליהם.

    יש באמונה הזו גם התעלמות מן העובדה שיש בסביבתנו מבוגרים שגוררים יחד איתם נזקים שנגרמו לנפשם בגלל אירועים הנחשבים פחותי סיכון לכשל מערכת ההגנה הנפשית, כאלה שפגעו "רק" בסביבתם, בחבר, עמית לעבודה.

    כן להעביר מסר נגד אלימות, נגד בריונות, נגד פסיכיות, גם של אישי ציבור.

    כן לעיין שוב בתגובה של בועז כהן,

    לא להתבהם.

  • מיקי  On 03/06/2009 at 07:11

    דודו טופז משה קצב ליברמן ביבי אולמרט ועוד

    מטריד מאוד שניתן בקלות להרוס את שמו הטוב של אדם, בככרות ובכותרות על סמך הדלפות שמועות, רסיסי מידע מפוקפק יותר או פחות.

    עוד יותר מטריד זה שמערכת החוק בכלל – משטרה פרקליטות ובית המשפט אינן עושים עבודתם נאמנה.

    זילות והזניה של חברה ומערכות – כאוס של רמייה ושקר.

    אוי לנו.

להשאיר תגובה

