סבא רבא שלי – מכתב נדיר

 

הרבה סיפורים שמעתי במשך השנים על סבא רבא שלי נפתלי (נפתולע) הלברשטאם.

 

אבל מעולם לא ראיתי תמונה או מסמך כלשהו אודותיו. הכל נשרף בשואה.

 

האיש, שנפטר בשנת 1924, היה רב הקהילה ואב בית דין של חשאנוב הסמוכה לקראקוב.

 

לאחרונה פירסם המקומון של חשאנוב מהדורה מיוחדת באנגלית לזכר היהודים שהתגוררו בה. במהדורה הובא צילום מכתב מאוקטובר 1917 של נפתלי הלברשטאם בכתב ידו, בגרמנית, שבו הוא פונה אל מנהלי מכרה פחם ומבקש לברר אפשרות לספק לקהילה פחם לחימום.  

 

 

 
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • חני  On 11/04/2009 at 21:11

    למה המסמך הזה כל כך מרגש אותך, יוסי. ומעניין אילו סיפורים שמעת על סבא רבא שלך.
    אני התרגשתי מאוד כשמצאתי בבית התפוצות סיפור על סבא רבא שלי שהיה רב העיר שבה נולד אבי. המסמכים האלה מוכיחים שהחיים האלה שמבחינות רבות נמחקו כלא היו – אכן התרחשו פעם.

  • חנה בית הלחמי  On 11/04/2009 at 21:50

    בעבודת השורשים שלו ונתקלת בחומרים כאלה, מהמאה ה- 19 ותחילת המאה ה- 20. מבינה את הריגוש. האמת היא שהכי ריגש אותי דווקא סיפור קטן על סבא רבא שלא הכרתי, שאהב לאכול את אותו "קוּגָלֶה" משפחתי מטוגן שאני מאוד אוהבת. זה היה סוג של מפגש רב דורי, כמו המכתב שהבאת.

  • נועם  On 11/04/2009 at 23:35

    .

  • יוסי דר  On 12/04/2009 at 08:50

    חני וחנה,
    תודה על התגובות. אכן ריגוש גדול – השרשרת המשפחתית הזו שפתאום מבצבצת ממקום לא צפוי.

    נועם,
    אכן אכן – הרבי מצאנז (חיים הלברשטאם) הוא סבו של הסבא רבא שלי.

להשאיר תגובה

