אין לי פות


השבוע הזדמנתי לפעוטון לאסוף משם אוצר קטן.

 

בתוך הפעוטון הסתובבה פעוטונת כבת שלוש כשרק חולצה לגופה.

 

ואז פנתה אליה הגננת באלה המילים: "בואי מאמי תלבשי תחתונים כי ככה עוד יתקרר לך הטוסיק והפות".

 

כמעט שהתעלפתי.

 

לאחר שהתאוששתי התברר לי שהגננת לא השתגעה, אלא העולם הוא זה שהשתנה.

 

כי פעם העולם התחלק לכאלה שיש להם בולבול ולכאלה שאין להן בולבול (ובדרך כלל לכולם, לבנים ולבנות, היה פיפי).

 

היום לכל אחד יש משהו ייחודי: לבנים בולבול ולבנות פות.

 

ואפרופו – במו אוזני שמעתי פעם זאטוטה אחת שואלת את אימה אם כשהיא תהיה גדולה יגדל גם לה בולבול כמו לאחיה.

איך שלא יהיה, משום מה מצלצל לי שהמילה פות קצת גסה לשימוש באוזני פעוטות. 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • חרטא ברטא  On 13/09/2008 at 10:52

    מה רע בפות? המילה הכי נכונה בעברית

    באמת מה ההבדל בין "פיפי" לפות
    בין "בולבול" לפין?

    אז הנה דברי הנביא ג'ורג' קרלין לגבי שימוש במילים:

    וזה קטע של ג'ורג' שמדבר על מילים גסות:

  • יוסי  On 13/09/2008 at 11:15

    תודה על הקישורים.

    ובכל זאת חוש הריח שלי אומר שלקקי אין ריח ולצואה יש.

  • רן  On 13/09/2008 at 12:37

    מה רע בלתת שם לאיבר מין הנקבי? לשיטתך לבנים יש בולבול ולבנות יש חוסר בבולבול, כלומר בת צריכה לגדול תמיד מתוך תחושה (שהחברה לשיטתך מבנה) שהיא במצב של חוסר. פות היא מילה תקנית לאיבר (שקיים!) אצל הבת ואין סיבה שהילדה לא תלמד את שמות כל אבריה עד רבה את שם איבר מינה.

  • יוסי  On 13/09/2008 at 12:42

    לרן,
    אתה מתפרץ לדלת פתוחה.
    אני בעד מה שאתה אומר.
    אבל המילה פות נראית איכשהו קצת יותר מדיי מדעית, ואפשר אולי לחשוב על מילה קצת יותר ידידותית.

  • חנה בית הלחמי  On 13/09/2008 at 12:47

    אני לא יודעת לגביך, אבל ילדי שלי (בן ובת) גדלים עם פין ופות. ככה קוראים לזה בעברית.

  • חנה בית הלחמי  On 13/09/2008 at 14:13

    "נמצא רוב הזמן במצב של בולבול ולא של פין"? קוראים לזה פין, בכל מצב. קשה, קשה לפטריארך להשתחרר מהדימוי המיני של כל מה שקשור לאברי גוף, גם אם מדובר בילדות. זהו אחד הנושאים שעומדים בבסיס התרבותי של הקונספירציות המחברות בין צבא, ממש וסחר בילדות לצרכי מין ופדופיליה, שאיריס כותבת עליהם. אולי כדאי להתחיל מעדכון מושגים.
    אני מודה שאני מזוזעזת מחדש בכל פעם שהשרץ יוצא מקונכייתו. גם הגיל והניסיון לא חיסנו אותי מהתגלויות כאלו של האמת העירומה.

  • יוסי  On 13/09/2008 at 14:34

    לחנה,
    אין לי בעייה לייצג את כל מה שאת מנסה להדביק לי – גם אם בעובדה אני לא מרגיש את הדברים הללו – אם יהיה בכך לאוורר את המושגים ואת התובנות.

    אבל אני חייב להודות שמילים כמו פין ופות הם לא הדברים שגדלתי עליהם, ואני בספק אם הוצאתי אותן מהפה יותר מחמש פעמים בימי חלדי.

    אני לא משוכנע שהדבר קשור לקונספירציה כלשהי או לפטריארכליות, כי אני מכיר אשה או שתיים שגם הן לא בקטע של פין ופות.

    בכל אופן, כנראה שכבר אמות ככה.

  • יוסי  On 13/09/2008 at 14:45

    ואינפורמציה מעניינת: הקלקה בגוגל על המושג "קנאת הפין" מעלה את המושג הזה 1,190 פעם.

    כדאי להיכנס לכמה מהקישורים שגוגל מציע בעניין זה.

  • איה מ  On 13/09/2008 at 15:01

    אצלנו לבן יש בולבול ולבת יש פישפיש. ושניהם אומרים שהם צריכים פיפי כשהם צריכים להשתין

    פין ופות אפילו בגיל תיכון לא יוצאים לנו מהפה כי אנחנו מדברים בשפה של יום יום ולא מתלהבים לדבר בשפה ספרותית. כשהילדים גדלים הבן אומר שיש לו זין והבת אומרת שיש לה כוס ולפמעים היא אומרת וגינה אבל רק בהקשרים מסוימים שמיוחדים לבנות ולבנים אין בהם חלק, כי כמו שאתם יודעים הבנים אף פעם לא יולדים ולא נכנסים אפילו להריון, אבל היא אף פעם לא אומרת נרתיק, אלא רק אם היא צריכה להרכיב משקפיים

    שבת שלום

  • שומ  On 13/09/2008 at 16:35

    מה זה השטויות האלה, מה הקשר בין פיפי, שתן, לבין האיבר שממנו הוא יוצא.

  • חנה בית הלחמי  On 13/09/2008 at 18:39

    גדלו באותה חברה, שקיוויתי שהשארנו מאחורינו. מסתבר שלא. שפה משקפת ומעצבת תודעה. אין לנו שליטה על השפעה בעזרתה עיצבו אותנו, אבל יש לנו אחריות לשינוי על מנת לעצב אחרים בריא, אתי ומכבד יותר כלפי עצמם, גופם והזולת משני המינים.
    אלו שפין ופות – מילים פשוטות וטבעיות ושגורות בכל מרחב חינוכי וחברתי סביר היום – "לא יוצאים להם מהפה" – ראוי שיבחנו את התייחסותם לנושא.

    שרונה – פות זה "מחווה לפמיניזם צדקני"? לא התבלבלת קצת? מה יותר צדקני מלהימנע בכל דרך אפשרית לקרוא לאיבר אנטומי בשמו? לפחות תנסי להתמודד בנימוקים שעוברים מסך, לא כאלו שסותרים את עצמם. עם כל הפחד העמוק מהפמיניזם ומה שהוא מביא עימו, גם התנגדויות כדאי שתהיינה קוהרנטיות.

  • רפי  On 13/09/2008 at 21:12

    הבלבול מגיע דווקא מבית הלחמי, תראה את הכתיבה הנבחנית ותבין מיד שמדובר בדודה חנה שלא מסוגלת להבחין במה נכון או לא נכון, העיקר שתהיה תמיד צודקת. יש דברים בחיים שמוטב לעדן ובכלל זה גם את תרבות הוויכוח, למתן ולדייק,
    הגב' בית הלחמי לא תמיד צודקת, במקרה הזה פשוט – לא!!!!

    לא כל מילה מוכרחים ללמד את ילדי עירנו, לא צריך להתמקד במאגר מילים של אברי מין בשביל להעשיר סמנטית את הזאטוטים, תראה מה קורה היום עם מעשי האונס בין ילדים וכולנו מבינים שזה מתחיל מהגננת החיננית בגן שלא יודעת מהי משמעות הנזק דרך השפעת המילים מהלכסיקון האורגני על התנהגות מינית אלימה גם בגני הילדים .

    ועל התופעה הכמעט נפוצה של אלימות מינית בגני ילדים הגב' בית הלחמי בטח שמעה .
    זה מתחיל מהגדרות אורגניות של אברי מין וממשיך הלאה. תמתנו!

  • שלומית הברון  On 14/09/2008 at 08:04

    שנים קראו לפין של ילדים בולבול ולפות של בנות בעשרות שמות לא מוגדרים "שמה" "למטה" ושלל שמות אחרים ולא מוגדרים שהסבירו לילדות שמה שיש להן בין הרגליים, אסור לדבר עליו. היום משתמשים במילה הנכונה, "פות". זה מה יש, אולי לא המילה הכי כייפית בעולם, אבל בוודאי לא מילה גסה, פשוט מילה מגדירה. כשיש לאברי המין שם פשוט ונוח, הרבה יותר קל לחיות איתם ולאהוב אותם.
    ועוד נקודה – כל הילדים שואלים את עצמם אם כשיגדלו איבר המין שלהם יהפוך להיות כמו של האח/ות הגדול/ה שלהם. ככה זה בטבע. אני אגדל ויהיה לי כמו של אחי הגדול.

  • עוד בחורה  On 14/09/2008 at 08:38

    שמבנות מציאות לא אלימה.
    גם הילדים בבית שלי לומדים להשתמש במילים הללו.

  • חרטא ברטא  On 14/09/2008 at 09:47

    בד"כ אני לא מסכים עם עמדותיה של חנה ב 99% מהפעמים.

    אבל בנושא הזה – She is right on the money.

    עכשיו לידיעתכם. ילדים מתחילים לאונן כבר בערך מגיל 6 חדשים. באמת לא מעניין אותם אם אתם קוראים לזה פין, בולבול, פות, פיפי, זין, כוס, פושפוש, תותה או קלפרג'ליסטיקאקספיאלדושס.

    http://www.medscape.com/viewarticle/518798
    http://www.ipce.info/booksreborn/martinson/articles/1994_children.html

  • צבועים!  On 14/09/2008 at 10:23

    אבל לא על זה יוסי דר כתב פוסט אלא על מילים שאסור לדבר עליהן לפני ילדים, כי זה גורם לנזק שאנחנו רואים אותו דה פקטו במעשים מיניים שמחקים מבוגרים ופועלים כבומרנג לתוך המקום התמים הזה ששמו ילדות והורסים אותו.

    אתם רוצים להגיד פות? אז למה מפריע לכם לראות ילדות מתפשטות בפרסומות?

  • אחת  On 14/09/2008 at 11:21

    נידונה כאן שאלה עמוקה מאוד בעיני.

    מה המעמד והאם יש צורך בכלל במילים שהן נרדפות אך נאמרות בקונטקסטים שונים וברמות שונות.

    מהו המחיר שמשלמים בכל מקרה.

    השאלה – ראויה מאוד, טון הויכוח שננקט כאן בחלק מן התגובות – פחות.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 14/09/2008 at 13:59

    אז תוסיפי את הבהרותיך ומחשבתך לגבי המחיר שמשלמים, ותפסיקי לתת ציונים לאחרים, אם את באמת מודאגת מהשפה העקומה המשודרת לילדים צעירים. לא מספיק רק לבקר אחרים.

  • איה מ  On 14/09/2008 at 14:17

    אני רוצה להבהיר בזאת שלא אמרתי ולא התכוונתי ש"אסור" להגיד פות או פין! מה פתאום חס וחליל. אני לא רואה במילים הללו מילים קשות או רעות או מזיקות הן לחלוטין לגיטימיות! כשאמרתי שלא יוצאות מהפה התכוונתי פשוטו כמשמעו – פשוט לא יוצא לנו. המילים הללו לא יפות בעינינו, לא אוהבים אותן. יש מילים שהן פחות אהובות ויש שיותר אהובות. הצליל המצלול המשמעות, הקונוטטיבית האסוציאטיבית. הכל. הבנות במשפחה שלנו מאוד בעד סקס ואהבה, ומאוד מחוברות – למי שתהה ורמז בעניין כביכול איזה קשר בין היחס למילה פות לבין היחס לאיבר עצמו. אנחנו פשוט מעדיפות מילים אחרות לאיברים העדינים הללו שלנו. זה הכל. התיאוריות המנופחות האלה שכאילו מייחסות כלומר כופות משמעות-על לכל מילה, לכל גרעפצ הגישה האוטומטית הזאת שמנסה להעמיד תזה שלמה סביב איזה מנהג שולי סביב איזה קינוח אף או עיטוש, בחיי…..איזה מין ראש זה, גישה כזאת באמת הולכת נגד העניין עצמו: זו פשוט יריה ברגל, לא יותר. תנו לנשום ! וזה המקום והזמן להצהיר בגאון ובששון שהבנות אצלנו כולן, ללא יוצאת מהכלל, פמיניסטיות עד האוזניים העיניים המצח, ברמת על תותחיות !

    ולסיום: אם השפה מעצבת את התודעה או התודעה היא שמעצבת את השפה – נדמה לי שעל זה יש ויכוח גדול שספק אם יוכרע בשנים הקרובות. כמו כן יש להזכיר בענייני עיצובים שגם להויה יש יד בעיצוב התודעה. וגם לכמה גנים. ולכן ומכאן בכל מה שקשור לאיברים מסויימים יפים ועדינים בגופינו אני והבנות במשפחה מעדיפות להגיד כוס וגינה זין בולבול פישפיש ו… גם תותה, היפה, שבזה הרגע אימצתי אל ליבי. איזה מקסים השם הזה תותה… בחיי פשוט צליל נהדר

  • חרטא ברטא  On 14/09/2008 at 15:56

    "מילים שאסור לדבר עליהן לפני ילדים, כי זה גורם לנזק שאנחנו רואים אותו דה פקטו במעשים מיניים שמחקים מבוגרים ופועלים כבומרנג"

    שים לב למה שאת/אתה אומר: המילים גורמות לכך שהילדים יחקו מעשים של מבוגרים.

    אם הם מחקים מבוגרים זה בגלל שהם רואים איך מבוגרים מתנהגים ואיך מלמדים אותם להתייחס לעצמם ולאנשים אחרים לא בגלל איך קוראים לאברי המין שלהם.

    לשיטתך אם הילד אומר לילדה בואי ניגע אחד לשני בפיפי זה בסדר (לפחות אפשר להראות שהוא בא מבית נורמטיבי)

    אבל חס ושלום אם הוא יגיד לה בואי תגעי לי בפין אז ישר לצלצל לשירותי הרווחה.

    אותי לימדו שאיבר המין החשוב ביותר זה המוח אז אצלנו בבית קוראים לזה "פלוגלהורן" שחס ושלום הילדים לא יתחילו לאנוס את החברים שלהם.

  • חנה בית הלחמי  On 14/09/2008 at 16:22

    איך אתה מאפשר להתייחס כאן לגופו של אדם – במקרה זה לגופי שלי, במקום לגופו של עניין. כנראה שאתה מסכים עם כל מילה ואף בהתלהבות. אין לי הסבר אחר לכך שלשון הרע המחליאה הזו (ועוד לא נגעתי ברמת הבלבול בכתיבה – שמעידה על אובססיה לא נעימה) נשארת כאן ולא נמחקת מהדיון.

  • פינקוס  On 14/09/2008 at 17:02

    שהיא תשתמש בערבית מדוברת?

  • איריס  On 14/09/2008 at 17:26

    יוסי, האמת שדבר ראשון שעלה לי כאשר קראתי את הפוסט בכלליות זה הדאגה שמא ה"אוצר" הולכת לגן ילדים בנתניה…איכשהו בזמן האחרון זה לא נראה מקום ידידותי לילדים.

    לגופו של דיון, היה ברור שהמכנה המשותף הנצחי יצא מן הארון הישראלי וקואליציה של הבנים משמאל עד ימין נגד הבנות. כל הכבוד שהצלחת להדליק את מדורת השבט במקום נעלה ומעורר השראה לעתיד טוב יותר. (בסגי נהור, אם לא הובן).

    בתור פמיניסט מוצהר, ראוי שתפגין מרחב מוגן בבלוג שלך לנשים להתבטא בלי התקפות. כללית, מאחר שכינויים של אברי מין היוו לפחות בארץ כלי דיכוי (המילה זין אינה זקוקה לפרשנות פרוידיאנית), כדאי לתת לנשים לקבוע איך הן רוצות לשמוע את זה בעתיד.

  • יוסי  On 14/09/2008 at 17:32

    לחנה,
    את חטאי אזכיר כאן: אני אישית ספגתי בבלוג שלי – אני חוזר: בבלוג שלי – השמצות קשות בהרבה מאלה שאת ספגת כאן, ולא מחקתי אותן.
    (אם את רוצה אשלח לך במייל דוגמא או שתיים עם הפניות).

    עברתי שוב על התגובות הנוגעות אליך, ולמיטב שיפוטי – עד כמה שאני יכול להיות אובייקטיבי – הן לא חצו את הקו האדום.

    כיוון שבעיקרון איני מוחק תגובות – אין להבין, בשום אופן, עם איזו מהן אני מזדהה ועם איזו לא.

    חברית אני מציע לך להתעלם, פשוט להתעלם. כי בדרך כלל ההשמצה מבליטה את העובדה שאין למשמיץ מה לומר לגופו של עניין, והתוצאה היא שהתגובה או התובנה שלך יוצאת נשכרת מהעניין.

    ולאחר שאמרתי את כל אלה: אם את בכל זאת עומדת על מחיקת התגובות – כך אעשה.

  • יוסי  On 14/09/2008 at 17:40

    לאיריס,
    האוצרות שלי נמצאים מחוץ לנתניה.

  • חרטא ברטא  On 14/09/2008 at 20:55

    מה תגידו על זה:

    או זה:



    בקיצור אפשר להגיד מילים רגילות באופן גס ווולגרי ולעומת זאת אפשר לקחת אינואנדו מיני לפסגות הקומדיה

  • חנה בית הלחמי  On 15/09/2008 at 00:52

    כפי שאצלי לא היו נשארות תגובות כאלו לגביך.
    הוגנות בסיסית.
    לא מטעמי היעדר עמידות – ראיתי כבר את כל תחתיות המדמנה ברשת, אני מגלה סובלנות מוגבלת רק לאלו ששמים את שמם בראש ההשמצות. אין קיום למשמיצים בעילום שם, בייחוד כשהם משמיצים דמות גלויה.

  • דובי  On 15/09/2008 at 04:58

    א. חנה: "קשה לפטריארך להשתחרר מהדימוי המיני של כל מה שקשור לאברי גוף" – אלו אברי מין. זה לא "דימוי" מיני, מין זו הפונקציה שלהם.

    ב. פות דווקא לא נתפסת אצלי כמילה גסה. להפך – זו מילה כמעט קלינית, קרה ומנותקת מהקשרים לכאן או לכאן – אולי כי לא ממש התשמשו בה בסביבתי עד גיל מבוגר למדי, ואז כבר ידענו להשתמש במילים הגסות באמת בין כה וכה. אני אישית לא רואה בעיה בשימוש במילה הזו, בהנתן שכפי שציינו אחרים פה, אין באמת אופציה אחרת פרט ל"פיפי" היוניסקסי.

    ג. שוב לחנה: אלוהים אדירים.

  • חנה בית הלחמי  On 15/09/2008 at 09:28

    עבור ילד וילדה בני 3 מדובר באיברים פונקציונליים שרק יחס טבעי, פונקציונאלי אליהם, יכול לוודא התפתחות של יחס טבעי ובריא לגוף בכלל ולמיניות בפרט.
    עבורך כבוגר הם אברי מין לפני היותם פונקציונאליים. כלומר – אתה מאשרר את דברי בעצם המשפט המנסה לסתור אותם.
    לגבי אלוהים – בשביל זה כנראה המציא האדם (גבר, לבן, מנהיג בקהילה, קרוב לצמתי קבלת החלטות ושליטה במשאבים) את אלוהים, כדי שניתן יהיה להשתמש בו היכן שנגמרת היכולת להתמודד.

  • מודי תולשששש  On 15/09/2008 at 14:09

    פות הוא אבר יותר מיני או יותר פונקציונלי?

    תנין,יותר ארוך או יותר ירוק?

  • דובי  On 15/09/2008 at 16:09

    שאני אבין, את מנסה לטעון שמין זו לא פונקציה של אברי המין? לפין שלי יש שתי פונקציות: אני מטיל באמצעותו שתן, ואני מקיים בעזרתו יחסי מין.
    את זו, שבתאוותך לחסום כל שביב של אינפורמציה מינית מילדים ומבוגרים כאחד, מנסה למנוע יחס טבעי, פונקציונלי, לעניין יחסי המין. את זו שמעוניינת לגרום למיניות להפוך ל"פרי אסור" שהיחס אליו יהיה הכל פרט לפונקציונלי.
    את זו שהופכת מילים פשוטות כמו בולבול לאיזו כפייה פטריארכלית (ואינפנטילית! כאילו לא מדובר פה, בסופו של דבר, באינפנטים) ויוצרת חרדות אצל ילדים לגבי איברים שצריכים לכאורה להיות מוצנעים, כי בולבול זה פטריארכיה. עזבי את הילדים בשקט.

  • נמרוד אבישר  On 17/09/2008 at 09:24

    אינפנטיליות. אל אלוהים. ותנין הוא יותר ארוך, כמובן, היות והוא ארוך גם מבפנים.

כתיבת תגובה

