ועדה ושמה בג"צ

מי אינו מכיר את השיטה הבדוקה לטיפול בעניינים חשובים ובוערים? אתה רוצה לקבור עניין? הקם ועדה!
 
מסתבר שבג"צ – לא פעם ולא פעמיים – משמש למעשה ועדה שכזו העוסקת, תוך סחבת אינסופית ממש, בענייני ציבור ומדינה חשובים מאין כמותם.
 
מזלו הגדול של הציבור, שאחת לכמה שנים מתחלף נשיא בית המשפט העליון, וערב פרישתו הוא מנקה את השולחן של בג"צ מאותם נושאים חשובים שרבצו על שולחנו במשך שנים ארוכות.
 
כך יוצא שסדר היום ולוח הזמנים הציבורי כופף עצמו ללוח הזמנים האישי של נשיא בית המשפט העליון.
 
עד כאן הקדמה.
 
כי נשאלת השאלה אם פרשת הנשיא לשעבר משה קצב (זוכרים?) עומדת להפוך, אף היא, לאחד מאותם עניינים, שכאשר בג"צ יואיל להחליט בהם – הציבור כבר לא יזכור אם קצב פשע בכך שעבר באור אדום או שחלילה ירק במקום ציבורי. 
 
בג"צ חייב להבין – והוא מבין היטב – שחלוף הזמן באין החלטה מכרסם קשות במשקלה הציבורי הראוי של הפרשה.
 
ונשאלות השאלות: האם הנשיאה ביניש טיפסה כאן על עץ התבטאויות גבוה מדיי? האם בג"צ מתקשה להחליט פה אחד? האם הנשיאה בעמדת מיעוט?
 
שיחליטו כבר!
 
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רותם :-)  On 22/12/2007 at 08:57

    לא נראה לי שזה ישכח.

    יקוטלג יחד עם :
    הסכם שלום עם ירדן.
    רבין חותם וערפאת מהסס.
    רצח רבין.
    ענבי זעם.
    ההמצאה של ביבי : "פרזיטים"
    היציאה מלבנון.
    מלחמת לבנון 2.

    נפגעות : תסתמו ת'פה כבר].]

  • אורה לב-רון  On 22/12/2007 at 19:13

    הפרקטיקה החביבה על בתי המשפט – איך להמנע ממשפט.
    או ששולחים את הצדדים להגיע לפשרה/הסכם/עיסקה,
    או שדוחים לנצח.
    ככה חוסכים דיונים וצורך בראיות וכל ההליך המייגע הזה.
    והנפגעים? באמת לא נעים.

  • ניצן  On 27/12/2007 at 03:04

    אבל תראה…
    בשעות האחרונות הפוסט הזה הוצף בדף הראשי של הארץ. אני גאה בי. נכון שאתה גם?:)

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=265484

    ואם כבר לא קשור- לא כתבת פה המון זמן ואני נכנס מדי פעם ומתבדה בכל פעם שאין פוסט חדש. כתוב יותר, יוסי.

  • יוסי  On 27/12/2007 at 08:38

    שאתה כותב? (כך יכולתי להתנחם בכך שלפחות אחד משנינו כותב…).
    לגופו של עניין,
    אם גופו של עניין הוא האכזבה מדורנר – אני לא מאוכזב כי להתאכזב אפשר, כידוע, רק פעם אחת.
    ואם גופו של עניין זה פירסום/אי פירסום שמות חשודים – העניין לדעתי מורכב הרבה יותר מכפי שהדברים נראים על פניהם.
    מעניין לדעת מה קורה במדינות מערביות אחרות בתחום הזה.
    שוב, יפה מאד ויישר כוח על הבלוג.

  • ניצן  On 27/12/2007 at 10:55

    ואתה, כמובן, יותר ממוזמן לבקר מפעם לפעם..
    זה די חדש, אם שמת לב. למה לא כתבת כאן לאחרונה?
    הנה משהו שמצאתי לפני כמה חודשים פה, ב"רשימות", בעניין פרסום שמות חשודים בשבדיה.

    http://notes.co.il/liran/35699.asp

    אם משווים ההסדר השבדי עם זה הקיים אצלנו, קשה שלא לקנא.

    אני לא הולך לחתוך את הוורידים רק בגלל ההתבטאות של דורנר, אבל זה חבל. אני יודע מה העמדה שלך בעניין, מבחינתי היא שופטת ראויה ויותר מזה.

    ובעניין קצב- אני לחלוטין לא מבין מה קורה בתיק הזה. זה לא שתיקים פליליים נחתכים מהיום למחר בבית המשפט, אבל מדובר באישיות ציבורית כל כך בכירה, שהשיהוי בדיון בעניינה יוצר מראית פני חוסר צדק, אפילו כשאנו מניחים שקצב הוא האיש הרע בסיפור.
    וחבל, כי האזרח הקטן, זה שאין לו האמצעים לממן הגנה כה יקרה, הוא זה שיוצא נפסד.

  • יוסי  On 27/12/2007 at 19:33

    שבדיה.
    נדמה לי שהם עברו לקיצוניות השנייה.
    מזכיר לי שפעם טיילתי באיסלנד. לקחתי אוטובוס לטיול בתוך עיר הבירה ריקייוויק. המדריך הסביר כמקובל לאורך הנסיעה את האתרים השונים שחלפנו על פניהם.
    בשלב מסויים היפנה המדריך את מבטנו לבית קטן שנראה בן לא יותר משני חדרים. המדריך סיפר שזהו בית הסוהר של איסלנד. המדריך סיפר שכבר הרבה שנים שלא ישב שם אסיר כלשהו.
    בקיצור, איסלנד זהו מקום מסוכן – כי אפשר למות שם משיעמום.

    לשאלתך למה לא כתבתי – העניין נדחק קצת הצידה, אבל אני מקווה לחזור לכתיבה בהקדם.

  • ניצן  On 31/12/2007 at 17:11

    וזה לא פוסט נחמד.
    http://cafe.themarker.com/view.php?t=271967

    וכן, אני מעדיף שיקולי ענישה וטיפול [כמובנם המשפטי] על פני ענישה גרידא. אולי מתים משעמום, וזה באמת קצת מעצבן למות ככה, אבל אני לא בטוח שבתאונת דרכים או ויכוח על חניה זה עדיף.

  • יוסי  On 31/12/2007 at 19:20

    בדבריך שהצעת החוק שוללת במפורש איסור פירסום שמות חשודים שהם אנשי ציבור?
    אתה תוקף את דורנר על כך שהיא זורה חול בעיני הציבור בעניין הזה.
    אתה הרי יודע שאני לא שש להגן על דורנר, אבל הנה הצעת החוק:

    "לא יפרסם אדם שמו של חשוד שטרם הוגש נגדו כתב אישום או פרט אחר מפרטי החקירה, אלא אם מצא בית המשפט כי הדבר הכרחי לשם קידום חקירה שעל פי דין, או כי יש להעדיף את העניין הציבורי שבפרסום".

    עקבתי אחר התבטאויות דורנר בנקודה הזו, ולא נתקלתי בזריית חול בעיניים.
    היא מתקוממת נגד ההצעה שלפיה הפירסום – כל פירסום – טעון פנייה לבית המשפט וקבלת אישור ממנו (וזה כולל גם פירסום חקירות אנשי ציבור).

  • ניצן  On 01/01/2008 at 14:21

    היא ש"עניין ציבורי"- אישי ציבור, אנשים בעמדות מפתח אחרות או עבירות חמורות במיוחד. הם בפירוש אמרו ככה.
    וזו אכן אחיזת עיניים מצד דורנר והקולגות, לומר שהחוק נועד להגן על כל מיני מושחתים. הוא נועד להגן על האזרח הקטן והבינוני.
    וגם אם היה נאמר שאנשי ציבור יהנו מהגנת איסור פרסום כאמור, אני לא לגמרי משוכנע שהדבר כה נפסד, כי למרות שאנחנו חייבים לפקח עליהם, אנחנו יודעים שרוב החקירות והחשדות מסתיימים בלא כלום.
    אפשר להגיד שזו בעיה של רשויות החקירה והתביעה, מה שיהיה נכון במידה רבה, אבל באיזשהוא מקום, חקירה הפכה להיות כלי ענישתי, ואת זה אני לא רוצה. הדבר פועל כמו בומרנג- חשדות (וזה לא שאני מאמין שחה"כ שלנו הפכו למלאכים) הפכו להיות כלי פוליטי בידי כל מיני פונקציונרים נמוכים. אני לא לגמרי סגור על זה, אבל נדמה לי, שמקרה רמון היה דוגמא לא רעה לעניין שכזה.
    אני מאוד לא אוהב פוליטיקאים שמסתתרים מאוחורי מסך החסיון, זה בטוח. אם היה לי ספק ממשי, שהדבר ינוצל לרעה על ידם, אולי הייתי עונה על השאלה שלך אחרת.
    מה לעשות, שכשאני משלב את הדעה שלי על הליך פלילי הוגן יחד עם העובדה שדורנר מייצגת גופי תקשורת ענקיים עם אינטרסים כלכליים ברורים, זה מה שיוצא.
    שים לב לתנועת המטוטלת; פתאום כל מיני בתקושרת ובאקדמיה אומרים שזה "באמת לא בסדר איך שהתקשורת התנהלה לאחרונה". חביבי, הם מריחים את השינוי. ולא, הקוד האתי של המועצה לא מספיק. כתבתי על זה ואין מה להוסיף בעניין.

Trackbacks

להשאיר תגובה

