קשה להיות הראל מויאל ברשת גימל

עצה לי להראל מויאל: שנה את שמך להראל גוב. זה עובד יופי. זה פותח דלתות. עם השם הזה מובטח לך שתהיה זמר הבית של תחנות הרדיו – בוודאי של רשת גימל.
 
לפני חדשים אחדים הוציא הראל מויאל תקליט (סינגל) עם שירו "לא מכירים אותך".
 
האוזן הרגישה של מאן דהוא ברשת גימל קלטה שהראל מבטא בשירו את המילה "מכירים" בצירה במקום בפתח.
 
החליט ברשת גימל מי שהחליט, שהצרימה האיומה הזו לא תעבור את סף הדלת של הרשת ויהי מה.
 
וכך ללא היסוס הודיעו להראל מויאל, שאם הוא רוצה ששירו זה יושמע ברשת גימל – עליו להוציא סינגל חדש ומתוקן ולהשיב את כבודו של הפתח למקומו הראוי.
 
מויאל נכנע לזובור שרשת גימל החליטה להעביר אותו, ומילא אחר התנאי האמור על כל תגיו ודקדוקיו, ועל כל ההוצאות הכספיות הכרוכות בהוצאת סינגל חדש.
 
האם רשת גימל היתה מעזה להזחיל כך את גידי גוב למשל – אילו הוא היה חוטא בהגייה לא נכונה של מילה?
 
האם הרשת אנינת הטעם הזו היתה מעוללת כך לרונה קינן למשל – אילו היא היתה מחליפה, חלילה, חיריק חסר בקובוץ מלא?
 
תשכחו מזה!
 
כי רשת גימל הצפונבונית תעצום את עיניה הכחולות ותאטום את אוזניה הוורדרדות, ופשוט לא תשמע את שגיאות ההגייה של הגובים והקיננים.
 
קחו למשל את השיר היפהפה של רונה קינן וגידי גוב "הריקוד המוזר של הלב".  שיר באמת צובט. אלא ששני הזמרים המוכשרים הללו מגיעים לפזמון החוזר ושם – ב"כמה מתוק ומריר הכאב" – הם הוגים את ו"ו החיבור בשווא במקום בשורוק, ואוי לאוזן השומעת.
 
אבל לא לאוזן הסלקטיבית של רשת גימל.
 
כי עובדה היא שההגייה השגוייה של גוב את קינן לא הפריעה לשיר המלבב הזה לזכות בשנה שעברה במקום מכובד במצעד השנתי – של רשת גימל כמובן.

כי רשת גימל תעדיף לשנות את חוקי הדקדוק – ובלבד שלא תעיר לגובים ולקיננים על שגיאות בשיריהם.
 
אנו בודקים עתה בקדחתנות אם המויאל הזה בכלל שרת בצבא. אולי זו בעצם סיבת ההפלייה. 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שרון  On 08/09/2007 at 10:58

    והרדיו בא כוחה ללהקת דודה בשיר "אלף כבאים"? מגיע, לא מגיע, לא מגיע….. זוכר? מגיע שייך גם הוא למשפחת השורשים עם נ' שהיא פ' הפועל, שמידמה לאות שבאה אחריה ונעלמת, ואותה גם כן הוגים בפתח, ולא בצרה
    (למה כולם מתבלבלים לי עם נחי ע"ו)

    סנדרסון וגוב סבלו שם צרות איומות, למרות שהם אשכנזים, האמן לי, הם נאלצו להקליט את השיר מחדש

    אין שום רדיפה עדתית אחרי מויאל, מה קרה לך

    ובקשר לאותיות בומ"ף, אתה צודק, זה צורם ו"כמה מתוק ומריר הכאב" אבל אין דין אותיות בומ"ף ו-ו' החיבור כדין השגיאות הקריטיות של מפיל ומפיל, מגיע ומגיע -החלפת פתח בצרה
    זה עולם אחר של שגיאות

    די עם תחושת הרדיפה המיותרת הזו

  • בועז  On 08/09/2007 at 11:10

    אבל זה נכון שמתעלמים בצורה מכאיבה משיבושים לשוניים איומים

    אפרת גוש האשכנזיה, למשל, שרה ב"תמיד כשאתה בא"

    "אבל זה לא הֶ כְ פָּ ת לי

    הֶ כְ פָּ ת…"

    ומיכה שטרית המרוקאי שר ב"אם כבר לבד" של החברים של נטאשה

    הֶ מְ צֵ א תִ י שריקה

    ואביב גפן האשכנזי משבש מלים
    אבל גם אביב גדג' האלג'יראי

    בקיצור: לא ממש מקפידים בכבודה של העברית התקנית היפה, ורשת ג' התלבשה על הראל מויאל סתם – אבל ממש לא בגלל מוצאו העדתי

  • יוסי  On 08/09/2007 at 11:58

    אפרופו תחושת הנרדפות – אכן פה ושם שואלים אותי אם שם משפחתי דר היה קודם דרעי (כי הרי חייבים לתייק, אתם יודעים…).

    אבל מה לעשות ואני אשכנזי מכל הכיוונים?…

    מכל מקום, כיוון שפניתי לרשת גימל (פעמיים) והם לא התייחסו – כל ספקולציה היא לגיטימית.

  • דב  On 08/09/2007 at 12:11

    שלא הֶכירה את יונתן שפירא.

  • בועז  On 08/09/2007 at 12:29

    גסיסתו של החיריק והחלפתו בסגול ובצירה הוא עניין מעציב ביותר

    האם זו עצלות של הדור החדש? מתעצלים למתוח את השפתיים לצדדים כדי להגיד ICHPAT ולא
    HECHPAT ?

  • יוסי  On 08/09/2007 at 12:49

    שייך או לא שייך, אבל ממש צורם לשמוע את ירדן בר-כוכבא ואבי גרייניק מעוותים את השיר "ערב בא":

    במקום "והרחק עוד צמד ענבלים מלווה את משך הצללים" (מלשון צל), הם שרים "והרחק עוד צמד ענבלים מלווה את משך *הצלילים* (מלשון צליל).

  • טובה  On 08/09/2007 at 18:16

    שאני מאוווווד אוהבת, בשיר "מוכרת לי מפעם" עושה שתי טעויות כאלה בפזמון:
    את מוכרת לי מפעם
    אולי מגילגול אחר (מ' בצירה במקום בחיריק)
    חלום שהשאיר בי טעם (ה' בצירה במקום בחיריק)

    לי זה מאוד צורם, במיוחד כי לעניות דעתי, אפשר ללמוד הרבה על השפה מהשירים שלה וחשוב שההגייה תהיה נכונה.

  • שרון  On 08/09/2007 at 20:09

    לא לאפשר שירים בשגיאות. פשוט ככה. אל תגידו לי שרן דנקר לא לקח לשונאי פרטי כדי לשיר "שניה לפני שקו החוף מגיע" בפתח, כמו שצריך. ככה צריך

    והבצוע של גרייניק ובר כוכבא בושה, איך נתנו לזה לקרות? זה בוז למקור
    ואפרת גוש, צריכה להתבייש בגלל הרבה דברים, המוזיקה האיומה שלה, למשל, אבל גם בגלל ה"אכפת" לי המטופש והמתפנק

    אבל זה טבעו של דור חדש, למחוק את הישן ולעוות אותו, וגם להציג אותו כדקדקנות מגוחכת
    וחסרת ערך של זקנים

    אגב, ככששלמה ארצי קיבל את הטלפון "תשמע, אדוני, אין כזה דבר תחת שמי ים התיכון" הוא שם קצוץ ארוך לגברת אקדמיה מהצד השני של השפופרת

    למה? שפה אלימה לדור אלים, שפה מרושלת לדור רשלני וקצר רוח שבז לכללים וחוקים ומתייחס לשפה ככלי בלבד, שפה מעוותת לדור של תקשורת מסכים מצמצם שפה, שפה דלה לדור שלא קורה, וכ'ו וכו'

    והצרה, זה דווקא בגלל הבילבול עם נחי ע"ו. מביא, מקים, שנהגים בצרה. השורשים בוא, קום, וכו. אנשים לא יודעים למה "מביא" בצרה ו"מפיל" בפתח

    אז החליטו ללכת על הצרה

  • ניצן הוכנר  On 08/09/2007 at 22:49

    תמיד לימדו אותי, שלמשוררים ומבצעים יש חופש מסויים לעוות את השפה כרצונם. מה שאצל מאיר אריאל היה כל כך חינני, עלול להיראות כרשלנות רבתי כשאחר מבצע דבר דומה.
    אני חושב שזה מאוד חינני, לעוות קצת את הלשון. מה שכן, זה באמת טרן אוף נוראי כשזה נראה עצלני, מרושל או פשוט מעיד על כתיבה נמוכה, שהיא הכתיבה של הרוב (גם בספרות וגם בשירה, ע"ע כתיבה ישראלית "פוסט מודרנית" עאלק). שיהיה. פה ושם מבצבצת כתיבה מקסימה.
    לא יודע מה הסיבה שמויאל לא נכנס לפלייליסט שלהם. גם לא מעניין יותר מדי, למען האמת. סתם ערוץ תקוע, שמדי פעם מבליח עם יצירה מעניינת, אבל ברגיל מהווה מקבילת ערוץ 1 של הרדיו- סתום, מפוהק ומיושן, בלי שום פתיחות אמיתית למוזיקה נורמלית. כלומר, רוק ופאנק, מה שלא ממש קיים פה. יש הרבה מסיקות, למי שאוהב. לי זה עושה חררה ותלתלים.
    וחוץ ממרינה גם ככה אף אחד מכוכב נולד לא שווה יריקה.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: